Hammaste tervise kuu: viis rusikareeglit hammaste eest hoolitsemisel, mis paljudel tihti ununema kipuvad

 (24)
ÕNNELEID
Foto: Priit Simson

Ka sel aastal tähistatakse novembris traditsiooniliselt Kliinik 32 eestvedamisel Hammaste Tervise Kuud, mille eesmärgiks on juhtida inimeste tähelepanu suuhügieenile. Kliiniku hambaarst dr Martin Martma tuletab esmalt meelde viis kõige olulisemat märksõna, mida tuleks hammaste eest hoolitsemisel silmas pidada!

Viis rusikareeglit toitumise ja hammaste tervise eest seismisel:

  1. Jäta meelde ajavalem: 1:3. Kui happerünnak on kestnud pool tundi, siis hambavaap taastab oma endise tugevuse 1,5 tunniga. Kui happerünnak kestab tund aega, kulub hambavaaba taastumiseks kolm tundi. Tasub meeles hoida, et happerünnak toimub söömise ajal, aga võib kesta ka pärast söögikorra lõppu edasi, kui ei peata seda näiteks ksülitooliga nätsuga.

  2. Iga söögikorra vahele peab jääma vähemalt 2-3 tundi vastavalt sellele, kui pikalt sööd. Näksida ei ole vahepeal hea, kuna hammaste jaoks läheb see uue söögikorrana kirja.

  3. Pärast söögikorda tuleb neutraliseerida happeline keskkond suus. Selleks on kõige parem loputada suud veega ning närida ksülitooliga närimiskummi.

  4. Kohe pärast söömist ja joomist (v.a. puhas vesi) ei tohi hambaid pesta, vaid tuleb oodata vähemalt pool tundi. Hambavaap on happerünnakust veel pehme ning sel ajal hambaid harjates on tõsine oht hambavaapa püsivalt kahjustada. Hommikul tuleb hambaid pesta kindlasti enne sööki ja õhtul pärast.

  5. Seotud lood:

    Puhas vesi ja ksülitooliga närimiskumm on Sinu hammaste kõige parem sõber igas olukorras. Närimiskummi tuleks närida kohe peale sööki umbes 10 minutit. Peale seda võiks nätsu ära visata.