Selleks, et su hambad püsiksid terved, peaksid toidukordade vahele jätma vähemalt nii mitu tundi

Käes on hammaste tervise kuu!
Selleks, et su hambad püsiksid terved, peaksid toidukordade vahele jätma vähemalt nii mitu tundi
Foto: Shutterstock

Pärast söömist vaata kella, sest paus järgmise toidukorrani võiks kesta vähemalt 2,5 tundi. Selline on Kliinik 32 hambaarstide soovitus, et hambad püsiksid terved.

See, mida soovitatakse, ei ole dieet, kuid kokkuvõttes võib see mõjuda kehakaalule soodsalt, sest aitab päevaseid toidukordi paremini planeerida.

Hommik on lihtne! Kui äratuskell on pandud 7 peale, tähendab, et tõenäoliselt süüakse hommikusöök kell 7.30 ning edasi tuleks vahepaladeta vastu pidada vähemalt kella 10ni. See on ka aeg, mil harilikult hakatakse koolides lõunat pakkuma.

Kontorirahvas läheb lõunale enamasti kell 12. Kui enne seda on kontoris tehtud energiapaus, võiks lõunat tund või paar edasi lükata. Tähtis on teada, et hammastele tuleb anda puhkust 2,5 tundi või rohkem, enne kui uuesti endale midagi head põske pista.

Pärastlõunane latte tundub hea mõte, see annab piisavalt energiat ning ei tasu ära unustada, et ka kalorite poolest sobib piimaga kohvijook pigem iseseisvaks toidukorraks. Vähe teadvustatakse, et kohvitamisest tekkiv happerünnak on võrreldav tavalisest toidukorrast saadava happerünnakuga, seega hambaarstid kõige parema meelega kirjutavad kõik kohvitamised eraldi toidukordade arvele. Oma isudel tasub pilk peal hoida, sest kui juba tund aega pärast lõunat on isu millegi järele, soovitavad hambaarstid pigem lõpetada lõuna väikese maiustusega, siis jaksab paremini kuni järgmise korrani vastu pidada.

Seotud lood:

Ilmselt peaks iga pere üle vaatama ka oma õhtuse söömise, sest alates koju tulekust kuni magamaminekuni tuleb söömist ja näksimist ette rohkesti. Hammaste seisukohast ei ole vahet, kas toit, mida suhu pistetakse on lillkapsas ja õun või taldrikutäis sooja toitu. Seetõttu tasub pereemadel pigem teha korralik ja toitev õhtusöök, kui lubada pereliikmetel õhtu läbi erinevaid sööke näksida. Nii nagu kogu päeva vältel, nii ka kodus tuleb jälgida, et paus järgmise toidukorrani kestaks vähemalt 2,5 tundi. Pikem vahe aitab hammastel paremini happerünnakust taastuda.

November on Eestis hammaste tervise kuu. Üheteistkümnendat korda toimuva teavituskuu eesmärk on suurendada Eesti inimeste teadlikkust ja vastutustunnet enda ja oma pereliikmete hammaste eest. Teavituskuud veavad Kliinik 32 ja Eesti Tervishoiu Muuseum. Lisainfo: hammastetervisekuu.ee #hambakius #hambakiusuvabakuu