5 dieeti, mis lihtsalt ei mõjugi!

 (24)
5 dieeti, mis lihtsalt ei mõjugi!
Foto: Andres Putting

Suvi on tulekul ja see tähendab mõnele meist vaid üht: tuleb kiiresti end bikiinivormi saada. Sobivaks abimeheks valitakse kergekäeliselt mõni dieet. Asjatundjate sõnul aga kõiki dieete uskuda ei maksa.

On lausa 5 liiki dieete, mis meile mõju ei avaldagi.
Kõhnumine on suur äri ja seetõttu on erinevaid kaalulangetajaid lausa külluses saadava. Kuidas aga leida enesele sobiv dieet või kõhnumist soodustav toode?

WebMD on koostanud nimekirja kõige kehvemini või üldse mitte toimivatest dieetidest. Oluline on siinkohal mainida, et lühiajaliselt võib mõni neist dieetidest ka ehk isegi toimida. Kuid püsivaid tulemusi pole nende abil mõtet loota. Halvimal juhul saad pärast dieeti lõppu kilod kahekordselt tagasi. Ning kokkuvõttes tunned end totaalselt ebaõnnestununa.

Niisiis, nendega ole ettevaatlik:

1. Ainult mõnel toiduainel (või toiduainerühmal) põhinevad dieedid
Dieedid, mis keelavad kõik maitsenaudingud ja heameele-toidud, on juba ette luhtumisele määratud. Pigem sunnivad need meid ahmima.
Põhjus: tervislik, mitmekülgne ja vaheldusrikas toitumine tagab organismile vajalikud vitamiinid jmt.
Maiustused nagu jäätis, friikartulid ja isegi kartulikrõpsud võivad edukalt olla ka dieeditaja toidulaual. Tähtis on kõike mõõdukalt süüa.

2. Puhastusdieedid
Organism on juba nii kord loodud, et meil on kaasasündinud puhastavad organid. Näiteks maks ja neerud. Teadlaste sõnul puuduvad puhastusdieetidel teaduslikult tõestatud tulemused.

3. Dieedid, mille üheks komponendiks on kõhnumist soodustav "imeaine"
Teadlaste sõnul ei ole sellised dieedi tulemuslikud.

4. Paastumine või kalorivaene dieet
Paastul on pikk ajalugu ja traditsioonid ning ka teadlaste sõnul on see inimesele kasulik. Kuid vaid päev kuni kaks! Kui paastuma hakatakse ennekõike kõhnumise eesmärgil, võivad tagajärjed olla koguni eluohtlikud.
Pikk paastumine ja siis tavaellu tagasitulek või lõpptulemusel tekitada jojo-nähtuse: paastu järgselt hakkab kaal tõusma ning kõhnujal alustab uut paastu, et kaalu kaotada.
Kalorivaesed dieedid lubavad reeglina nädalas mitme kilo kadumist. Asjatundjate sõnul on olukord mitte ainult ebatervislik vaid ka ebareaalne. Tervisliku toitumise ja füüsilise aktiivsusega langeb kaal nädalas keskmiselt poole kilo võrra. Nii suudab ka organism muutustega harjuda.

5. Dieedid, mis kõlavad liialt hästi, et tõsi olla
Kui mõni dieet või kõhnuminipp kõlab ahvatlevana, siis võib juba ette kindel olla - tulemused on lühiajalised või jäävad sootuks tulemata.
Teadlased rõhutavad alati, et üks ja sama dieet ei mõju kõigile ja ammugi mitte ühtviisi. Ning mis samuti ülioluline: dieeti pidades pead sa ju suutma normaalset igapäevaelu elada.
Kui sa soovid, et su kaalukaotus oleks püsiv, leia enesele sobivad viisid: näljaga toimetulekuks ning söögiisu rahuldamiseks.

NB! Asjatundjad soovitavad pidada ka toitumispäevikut, kuhu muuhulgas paned kirja ka kõik oma "nõrkushetkede ampsud". Seejärel hakka neid ohtlikke ampse vältima ning pane rõhku mitmekülgsele toidule ja igapäevasele füüsilisele aktiivsusele. Tulemusi hakkad nägema umbes 12. nädala pärast.


Bookmark and Share