6 soovitust, kuidas tervislikumalt istuda

 (1)
6 soovitust, kuidas tervislikumalt istuda
Scanpix

Istumine seostub meile tavaliselt puhkuse ja lõõgastusega, kuid mitte neile, kes veedavad oma päevad laua taga istudes. Kui istud valesti, on tulemuseks peavalud, vale rüht ja muud tervisehäired. Siin on kuus soovitust, kuidas töölaua taga istumine tervislikumaks muuta.

Vali reguleeritav tool

Inimesed on erinevas kaalus, pikkuses ja proportsioonis, seetõttu ei sobi üks tool kõikidele. Tervisliku tooli saad reguleerida oma vajadustele ja kehale sobivaks.

Kontoris säti oma tool nii, et su jalad toetuksid maha ning su reied oleksid paralleelselt põrandaga.

Seljatugi peaks sulle piisavalt tuge pakkuma ning ideaalsel toolil peaks olema ka peatugi.

Selg sirgu

Parim istumisasend on samasugune nagu su autosõidupoos. Istu toolile, toeta selg vastu seljatuge, pane sääred põlvedest natuke ettepoole ja käed sülle. Ükski kehaosa ei ole ebaloomulikus asendis või kõver.

Säti ka arvuti õigeks

Kuvari asukoht on tervisliku istumise juures samuti oluline.

Kuvari keskosa peaks asuma umbes su lõua kõrgusel ning umbes 40 cm kaugusel silmadest. Kaugemale ei tohiks kuvarit lükata, muidu pead hakkama lähemale kummardama, et paremini näha, see aga ei meeldi su seljale ja kaelale.

Klaviatuur peaks asuma kuvari ees, kindlasti ei tohi seda panna näiteks küljele või sinna, kus lihtsalt ruumi on. Pidev pea pööramine või küljele kõõritamine võib põhjustada tõsiseid valusid nii seljas kui kaelas.

Käetoed on abiks

Ideaalne istumisasend on selline, kus su käed on küünarnukist 90 kraadi või natuke rohkem kõverdatud ning toetuvad lauale või käetugedele.

Lisaks on neist istudes ja püsti tõustes hea kinni haarata.

Jalg ei käi üle põlve

Teed oma vereringele ja rühile ja sellega ka üldisele tervisele suure teene, kui hoiad jalad istumise ajal laua all põlvest kõverdatult ja tallad vastu maad, mitte üks jalg üle põlve või tagumiku all. Kui tahad asendit vahetada ja end mugavamalt tunda, pane jalad risti vaid pahkluude kohalt. See ei muuda teie rühti ega takista vereringet.

Liigu ringi

Tervisliku istumise juurde käivad ka tervislikud puhkepausid. Iga 20-30 minuti järel peaksid ühe pausi tegema ja natuke ringi liikuma.

Kui see ei ole võimalik, hinga sügavalt sisse, siruta, ringuta, tee õlaringe ja pearinge, et pingeid vähendada.

Allikas: My Health News Daily