Harvardi teadlaste sõnul piisab nendest viiest elumuutusest, et oma eluiga 12-14 aastat pikendada

 (26)
Harvardi teadlaste sõnul piisab nendest viiest elumuutusest, et oma eluiga 12-14 aastat pikendada
Foto: rawpixel.com/Pexels

Sa annad endast kõik, et ehitada üles suurepärane karjäär või hoida oma suhe tervena, aga kas sa mõtled sama palju ka oma tervisele?

34 aastat Harvardi ülikooli teadlaste poolt läbi viidud uuring jälgis 123 000 inimest ja lõpuks avastasid nad, et kui elad viie lihtsa reegli järgi, võivad naised elada 14 aastat ja mehed 12 aastat kauem kui muidu. Ja see läheb veel paremaks: lisaks hoiavad need sind ka 60% suurema tõenäosusega Alzheimeri tõve eest.

1. Ära suitseta. Ära veibi. Ära tarbi tubakatooteid.

2. Tarbi alkoholi mõõdukalt. Naised ei tohiks juua üle ühe klaasi veini päevas, mehed kaks.

3. Tee regulaarselt trenni. Keskmiselt 30 minutit päevas.

4. Toitu tervislikult. Võta eeskujuks "Vahemere" dieet: piisavalt köögivilju, linnuliha või kala (valke), kiudaineid ja pähkleid. Limiteeri punase liha ja frititud toitude söömist.

5. Jälgi oma kehakaalu. Su kehamassiindeks peaks jääma 18.5 ja 25 vahele.

Alusta juba täna!