Jooksmine ei pea olema piinarikas, kui õpid lihtsa meetodi järgi seda tehes õigesti hingama


Jooksmine ei pea olema piinarikas, kui õpid lihtsa meetodi järgi seda tehes õigesti hingama
Foto: Greg Rosenke/Unsplash

Suur osa inimestest, kes on otsustanud entusiastlikult jooksmisega tegelema hakata, on üsna kiiresti avastanud, et neil läheb seda tehes süda pahaks ja nad ei soovi sellega enam tegeleda. Miks see nii on ja kas on võimalik hakata jooksmist ka nautima?

Üks põhjus, miks algajatel jooksjatel kiiresti süda pahaks läheb, seisneb loomulikult selles, et joostakse liiga kiiresti ning liiga pikka vahemaad, millega keha ei ole üldse harjunud. Sellepärast tasub alguses alustada hoopis kiirkõnniga, minna aeglaselt üle sörkimise peale ja alles ehk mõne kuu pärast hakata aeglaselt jooksma, tehes seda kõike siis enesetunde järgi. Enamik inimesi tahab aga suurepärast tulemust näha kohe, kuid seda ei saa ühegi trenniga.

Aga teine põhjus, miks inimestel joostes paha hakkab, seisneb hoopis hingamises, ehk seda ei ole piisavalt harjutatud. Hingatakse enam-vähem suvaliselt, püütakse korraga võimalikult palju õhku sisse ahmida, see aga ei ole jätkusuutlik.

Joostes peaks proovima hoopis rütmiliselt hingata. Sisse hingamine võiks toimuda kolme jooksusammu ajal ja välja hingamine järgmise kahe sammu ajal. See tekitab ebaühtlase hingamisharjumuse, mida soovitab ka Ameerika Kopsuliit (American Lung Association), sest see tagab, et inimene ei hinga välja kogu aeg sama jala peal, mis tekitab ühes kehapooles liigset stressi.

Allikas: Insider