Kõige paremad ja hullemad kohad, kus kodus töötades istuda

 (4)
Kõige paremad ja hullemad kohad, kus kodus töötades istuda
Foto: Shutterstock

Kui töötad kontoris, on istumiseks ja töötamiseks mõeldud kohad pigem limiteeritud ja valikus on üldiselt vaid üks: sinu laua taga. Kodus aga on valikud üsna erinevad — köögilaua taga, diivanil, terrassil (kui oled õnnega koos), voodi, põrand ja ehk isegi vann, kuigi seda listi võiks vabalt veel jätkata.

Ajal, mil me kõik viibime sotsiaalses isolatsioonis, olete nii sina kui ka su keha tõenäoliselt mõistnud, et paljud neist üleval nimetatud valikutest ei mõju kõige paremini su seljale. Lisaks on ju veel oluline, et sa sarnaselt kontoris töötades võtaksid kodukontoris pause, et ringi liikuda ja end pisut sirutada.

Toome välja mõned kohad, kus kodukontoris tööd teha ja kuidas need su keha mõjutavad:

1. Söögilaua taga toolil

Kuigi köögis paiknevad toolid ei pruugi olla just nii mugavad kui see suurepärane kontoritool, mis sind kontoris ootab, on need tõenäoliselt praegu kõige parem valik. Sirge seljaga, mõlemad jalad korralikult maas toolil istudes kahjustad kõige vähem oma selga, peaasi, et laud oleks õigel kõrgusel. Kui tajud, et oled tööd tehes nõjatunud arvuti poole, aseta raamat või karp sülearvuti alla.

2. Seljata tool

Kui tavaline "tool ja laud" kombinatsioon ei ole sinu kodus võimalik valik, on seljata taburet järgmine hea istumiskoht, sest siis on su kogu keha pidevalt aktiivne. Liiga pikalt sellel toolil istumine võib aga muuta su selgroo tervisliku S-kurvi hoopis C-kurviks, mille puhul su keha on taaskord nõjatunud ette poole. Seega, taburetil istudes mõtle kogu aeg ka oma kehaasendile, hoides selg sirgena ja õlad taga, puusad 90-kraadise nurga all.

Seotud lood:

3. Põrand

Põrandal istumise probleem on selles, et sul on peaaegu võimatu hoida korralikku kehaasendit. Kui sülearvuti on su süles, nõjatub su pea ette ja selg on kumer. Kui otsustad siiski põranda kasuks, tee seda kohvilaua taga, et sülearvuti oleks natukenegi paremal kõrgusel.

4. Diivan

Enamik inimesi eelistavad kodus teha tööd diivanilt, aga kas teadsid, et see on üks halvimaid valikuid? Diivanil on lihtne lodevalt istuda ja selle tagajärjeks on erinevad aja jooksul tekkivad lihaspinged.

5. Voodi

Olgem ausad, hommikuti on nii lihtne haarata voodi kõrvalt sülearvuti ja sellega tundideks teki alla tööd tegema jääda. Meil on sulle vaid üks asi, mida öelda: välju voodist kohe! Sa ei suuda seal õiget kehaasendit hoida ja selle tagajärjeks on taaskord lihaspinged.

Allikas: Well+Good