Kontsade kiirabi — 10 kasulikku nõuannet kingakandjale

 (11)
Kontsade kiirabi — 10 kasulikku nõuannet kingakandjale
Scanpix

Kandsid eelmisel õhtul kontsi, mis tegid sinu jalgadest tõeliselt seksikad pilvelõhkujad, kuid ärkad nüüd valusate säärelihaste ja päkkadega, mis ei luba sul sammugi valutult astuda? Me kõik oleme seal olnud! Pealegi, kui suvel olid moes madalad kingad, siis sügisel rändavad kontsad jälle kõrgustesse. Mida siis teha, et selliseid kõrge kontsa “pohmelle” vältida?

Miks jalad pärast valutavad?

Mida harvemini sa kontsi kannad, seda valusam on sul hiljem — eriti, kui kontsad on ka üpris kõrged. Su säärelihased tõmbuvad sammu ajal kokku ja kui sul on veel kõrged kontsad, siis on su pahkluu maast kõrgemal — see tähendab lisatööd su säärelihastele. Kui su lihased pole sellega harjunud, siis mõjub see nagu trenn pärast pikka pausi — järgneval päeval on iga trepp omaette katsumus.

Usu või mitte, aga su jalad on sulle tänulikumad, kui kannad kõrgeid kontsi tihemini, kui et piinad neid vahel harva killer-kontsadega. Ideaalis võiksid kanda igapäevaselt keskmise kõrgusega kontsi ning siis aegajalt kõrgemaid — nii jõuavad su jalalihased lisatööga harjuda.

Kui sa kannad kontsi, siis kanna neid korralikult. Su varvastel peaks olema piisavalt liikumisruumi. Terava ninaga kingad ei tohiks su varbaid puntrasse suruda. Pikas perspektiivis teed oma jalgade väljanägemisele nõnda kopsaka karuteene.

Sammu pehmendamiseks sobib kasutada silikoonist kingapadjakesi ja jäta meelde, et täistallaga kingad on su jalgadega oluliselt sõbralikumad kui stiletod.

Siruta!

Kui oled siiski juba terve õhtu kontsaklõbinal tantsuplatsi vallutanud, siis tuleb nüüd jalgade eest eriti suurt hoolt kanda. Siruta järgneval hommikul säärelihaseid — nii saad vere taas voolama. Siin on ka joogas tuntud “alla vaatavast koerast” palju kasu.
Teiseks võid oma "varbaid püüda". Seisa sirgete jalgadega ja kummardu nii, et püüad sõrmedega varbaid puudutada. Jälgi, et jalad jääksid põlvest sirgeks.
Üks väga hea trikk on n-ö jalaga tähestiku kirjutamine. Istu sirge seljaga põrandal ja siruta jalg enda ette õhku. Püüa sirge jala ja välja sirutatud pöiaga varbaotsa kasutades õhku terve tähestik kirjutada.

Hellita end

Kuum (jala)vann aitab pinges lihaseid lõdvestada. Pärast vanni kreemita jalgu ja tee endale pediküüri. Jälgi, et sul poleks sisse kasvanud küüsi — need võivad pärast kitsastes kingades lõksus olemist palju valu tekitada.

Arstile!?

Kui sa märkad jalgadel muhke ja kõva ning kuiva nahaga laike, siis tasuks võib-olla nahaarsti või podiaatri poole pöörduda. Nahapaksendid pärsivad paindumist, mis võib omakorda viia liigse pingeni. Tunned kõvastunud kohad ära toonierinevuse ja selle järgi, et sa ei saa neid kohti nahal venitada või mudida — koht liigub ühe ühtlase “tükina”.

Puhka vahel kontsadest

Kui oled eriti tihe kontsakandja, siis võta vahel puhkust — kanna mugava tallaga madalaid jalanõusid ja püüa käia paljajalu nii tihti kui võimalik. Eriti tasub seda teha suvel või soojal reisil — soe ja pehme liiv või kerge kruusatee mõjuvad su jalale imelise massaažina.

Allikas: Daily Mail