Kõrvaltoimeteta imerohi — meditatsioon

 (13)
Päikeseloojang
PäikeseloojangFoto: Andres Putting

Mediteerisin esmakordselt umbes poolteist aastat tagasi. Jõudsin meditatsioonini tegelikult sügavas kriisis olles ja tol hetkel näis mulle, et peale meeleolu tõstvate arstirohtude on see viimane õlekõrs. Olin enne seda mediteerimise kohta põgusalt lugenud, kuid ausalt öeldes ei teadnud ma sellest suurt midagi. Esimene kogemus osutus sedavõrd intensiivseks, et hakkasin järjest rohkem mediteerimist oma ellu tooma.

Päris keeruline on tegelikult oma meel teha mõtetest ja tunnetest puhtaks. Alguses see ei õnnestugi kuigi hästi, sest isegi kui argiprobleemidest suutsin end välja lülitada, kerkis esile küsimus: „Kas ma teen seda ikka õigesti?” Praktiseerimine aitas ja mõtetevahelises „tühjuses” püsimine muutus üha kergemaks. Nüüdseks on mediteerimisest saanud minu jaoks sama igapäevane tegevus nagu hambapesu.

Meditatsiooni eesmärgiks on rahustada tajumeeled ja mõtted, tuua selgust ja treenida teadvust teistmoodi tööle. Mediteerimine aitab tagada kõrgema teadvusseisundi mitte ainult selle ajal, vaid loob aegamööda ka rahunenud psüühika, mis aitab kaasa tasakaalustatud ning harmoonilisema elu elamisele. Mediteerimispraktika käigus tekivad ajuosade vahel uued ühendused ning vanad mõtte- ja käitumismustrid muutuvad. Olen enda juures tähele pannud mitmeid positiivseid muutusi.

  1. Paraneb toimetulek stressiga. Mediteerimise tulemusel väheneb kehas stressihormoonide tase ja see teeb üleüldise enesetunde rahulikuks. Samal ajal toodab aju rohkem serotoniini — üht peamist õnnehormooni ja see annab mõnusa heaolutunde. Stressirikkas olukorras on kergem jääda kaine meele juurde ning mitte lasta end kaasa viia ebaoluliste ja segavate emotsioonide ning mõtetega.

  2. Seotud lood:

    Tugevnevad immuunsüsteem ja südametegevus. Keha ja meele teadlik pingetest vabastamine mediteerimise ajal aitab organismil elujõulisemaks muutuda. Jõudu ja energiat on palju rohkem!

  3. Paranevad mälu ja keskendumisvõime. Tänu paindlikumale mõtlemisele on oluliselt lihtsam vastu võtta otsuseid ning olla oma tegemistes produktiivne.

  4. Paraneb enesehinnang ning areneb intuitsioon. Negatiivseste mõttemustrite hajudes tekib tasakaalukam meelelaad ja läbisaamine iseendaga muutub paremaks. Hoopis lihtsam on lahti harutada oma hirmude ja foobiate sasipundart.

  5. Loovus saab hoogu juurde. Paljud loomeinimesed harrastavad mediteerimist regulaarselt. Filmilavastaja David Lynch („Twin Peaks”, „Mulholland Drive”) on näiteks avaldanud, et mediteerib juba viimased kolmkümmend aastat iga päev mõnikümmend minutit ning ütleb, et meditatsioon on tema loovust oluliselt mõjutanud. Tänu meditatsioonile on võimalik arendada oma loovust ning õppida loominguliselt lähenema kõikidele eluhetkedele.

Mediteerimise muutmine osaks oma päevast nõuab tahtejõudu ja kannatust, sest tulemus ei tule üleöö, kuid on seda igati väärt. Ja mis kõige tähtsam — meditatsioonil ei ole ühtegi halba kõrvaltoimet!

Selle suve Joogafestivalil on esindatud 14 põnevat joogastiili, parimad õpetajad, väemuusika, bazaar ja lasteprogramm. Osta pilet TICKETPROST!

Haapsalu linnusehoovis on igal täistunnil kavas uus esineja, palju muusikat ja vaheldust. Algajate joogatundideks on avar kaunis saal ning kultuurikeskuses ohtralt loenguid ja töötubasid. Joogafestivali teemaks on sel aastal “Heli ja vaikus”, peaesineja India juurtega Rudra Shivananda USAst, välisesinejad on ka tantraõpetajad Shashi ja Kiya, joouusik Ram Singh, tantsujooga õpetaja Sat Darshan ning õhtuse tantsuraputuse juhendaja Magalie Bonneau. Kokku on kavas üle 40 sündmuse mitmes paigas üle Haapsalu.