Kui kellelgi sinu pereliikmetest on olnud vähk, tee iga päev neid 3 asja, et enda tervist hoida

 (3)
Kui kellelgi sinu pereliikmetest on olnud vähk, tee iga päev neid 3 asja, et enda tervist hoida
Foto: Dalila Dalprat/Pexels

Tänapäevane meditsiin suudab erinevaid vähitüüpe väga kiiresti avastada ja ravida. Mammograafidest kemoteraapiani — me oleme vaikselt aga järjekindlalt seda võitlust võitmas. Aga kui soovime vähki ära hoida, peame ka ise selle nimel rohkem vaeva nägema.

Kui perearst Elizabeth Bohamil diagnoositi 30aastaselt rinnavähk, hakkas ta viima end kurssi funktsionaalse meditsiiniga. Õpingute jooksul sai ta teada, et iga inimese puhul on kasvajate arengu ära hoidmine erinev. Meil on erinevad geenid, kasvaja tekkimise põhjused ja keskkonnad, kus me viibime.

Nii soovitabki Boham järgnevat, et vähki ära hoida või tagada, et see ei naaseks:

1. Söö täisväärtuslikku toitu

"Eelista päris, täisväärtuslikke ja toitaineterikkaid taimseid toite ning parima kvaliteediga loomseid toite," soovitab ta. "Vaata, et iga su toidukord oleks värvikirev taldrikutäis taimseid toite, valke ja tervislikke rasvu."

Lisaks hoiatab Boham sind liigse suhkru tarbimise eest, mida on seostatud nii ülekaalulisuse, II tüüpi diabeedi kui ka vähiga. Ka jahu soovitab ta vältida.

2. Vähenda keskkonnasaate efekti

Usud sa seda või mitte, aga paljud asjad sinu kodus sisaldavad kahjulikke toksiine, mis mõjuvad halvasti sinu hormonaalsele taskaalule, seedimisele ja üleüldisele tervisele. Boham viitab seejuures BPA-le, mida leidub mõndades konservides ja plastikust pakendites. Lisaks ka pestitsiititele, parabeenidele ja metallidele nagu elavhõbe ja plii.

Seotud lood:

3. Tee regulaarselt trenni

Kõigest 45 minutit aktiivset liigutamist viis korda nädalas võib su tervisega imesid teha, aidates sul saleneda, aga hoides ka vähi arenemise riski madalamana. Kuigi pooletunnisest jalutuskäigust piisab ka, on teadlased avastanud, et HIIT trennid pidurdavad keha vananemisprotsessi ja mõjuvad hästi naistele, kes on võitluse vähiga võitnud.

Allikas: MyDomaine