Lugejate tervisenipid: tee igal hommikul 15 minutit lihastreeningut ja õhtul veeda vähemalt pool tundi värskes õhus


Lugejate tervisenipid: tee igal hommikul 15 minutit lihastreeningut ja õhtul veeda vähemalt pool tundi värskes õhus
Pilt on illustreerivUnsplash

Eelmise nädala auhinnamängus palusime lugejatel oma tervisenippe jagada. Neid tuli palju ja niivõid häid ja avaldame neist suure osa ka artiklitena — et iga lugeja enda jaoks midagi leiaks.

Vähemalt korra nädalas võiks jõuda sauna leililavale! (Eriti hea on, kui pärast kuuma leili valada ennast üle külma veesahmakaga või võimaluse korral koguni teha kerge talisuplus jääaugus!) Karastamine hoiab viirused ja bakterid eemal!

***

Tean isegi, et see on suhteliselt napakas, aga juba pikemat aega armastan ma teha kuuma teed, kuhu lisan sisse tükeldatud või riivitud küüslauku. Olen seda varianti proovinud kummeli, melissi, nurmenuku ja piparmündi teega. Armastan muidu ka väga küüslauku, kasutan seda toitude valmistamisel kastmetes, pajaroogades jne, söön küüslauku leivaga ja mõnikord pistan tüki niisama suhu aga ükskord olin haige ja tegin endale kuuma teed sidruni ja küüslauguga ning see maitse jäi mind kummitama. Paljudele tundub see imelik, aga mulle meeldib see omapärane ja natuke tulitav kombinatsioon.

***

Püüan süüa tervislikult, ei suitseta, alkoholi joon vähe. Igapäevaselt kasutan D-vitamiini, joon sidrunivett ning hommikuti keefirit linaseemnejahuga. Sügavkülmast võtan C-vitamiini rikkaid marju. Joon vähe kohvi, palju rohelist teed. Üldiselt püsin tervena.

***

Seotud lood:

Ei olegi mingit nippi tegelikult. Lihtsalt vaatasin üle oma eluviisi, muutsin toitumisharjumusi ja hakkasin aktiivselt liigutama. Toiduvalikul ei ole pidanud millestki loobuma, vaid söön tihemini — kolm põhitoidukorda ja kolm kergemat toidukorda, mil söön enamasti puu ja köögivilju (päris loobunud ei ole millestki aga olen vähendanud majoneesi, hapukoore, rasvase liha ja valgete saiatoodete kogust oluliselt). Teen igal hommikul hommikuvõimlemist ja peale tööd tulen kaks peatust varem maha ja kõnnin koju. Selle kõige tagajärjel olen nelja kuuga kaotanud 22 kg. Väike “rosin” õhtuseks palaks on keefirijook tegelikult ükskõik millega — sobivad kõik köögi- ja puuviljad (lihtsalt segan blenderis kokku kõik, mis meeldib). Aga minu lemmik on keefirijook ingveri, kaneeli ja näpuotsa terava punase pipraga.

***

Juurviljad, puuviljad igapäevases menüüs, ingveri tee mee, sidruni ja kaneeliga. Igal hommikul 15 minutit lihastreeningut ja õhtul vähemalt pool tundi värskes õhus. Jalgsi käin igal võimalusel, kuigi on ka auto olemas. Väga tähtis on hea tuju ja armastage oma kalleid.

***

Minu eelistatud jõuallikateks on sidrun, jõhvikad, mustikad ja greip. Üks vähem teada fakt on, et peale C-vitamiini on tugev antioksüdant ka beetakaroteen, mida leidub palju porgandis — see on väga hea külmetuse algfaasis. Söön neid ikka ilma kuumutamata ja värskelt või siis sügavkülmast võetuna. Muidugi esmatähtis on põdura oleku korral end siiski korralikult välja puhata. Lisaks viibida palju värskes õhus ja olla ikka positiivne.