Mahetooted saavad suvest uue tunnuse

 (4)
Ökomessi tooted
Ökomessi tootedFoto: Raivo Tasso

Logo leidmiseks korraldati rahvusvaheline konkurss ning osaleda said kõikjal Euroopas disaini- ja kunsti õppivad noored. Ligi 3500 kavandi hulgast valis rahvusvaheline žürii välja kolm, mis kogusid konkursi-veebilehel jaanuari lõpuni kõigi huviliste hääli.

Võitjalogo tehti teatavaks 9. veebruaril: eurolehekest kujutava logo autor on Düsseldorfi tehnikaülikooli vilistlane ja Serbia päritolu graafikadisainer Dusan Milenkovic, kelle töö sai 130 000 häälest 63%.

uus logo hakkab kehtima 1. juulist 2010 ---

Eurolehekest kujutaval mahelogol moodustavad ELi tähed lehe kuju rohelisel taustal. Konkursi eelvooru žürii liikme, Euroopa mahepõllumajanduse uuringuinstituudi FiBL-i juhi Urs Niggli sõnul on kavandi lihtsa kujunduse sõnum selge: loodus ja Euroopa. „Selle graafiline välimus on elegantne ja viisakal moel tagasihoidlik. Logo ei torka silma ega konkureeri teiste pakenditele lisatud riiklike või regionaalsete logodega. Samas lisab see toodetele ühtse rohelise elemendi, mis esindab Euroopat.“

Konkursi võitja ning teise ja kolmanda koha saavutanud osaleja jaoks korraldab Euroopa Komisjoni põllumajanduse ja maaelu arengu peadirektoraat ametliku auhinnatseremoonia suvel Brüsselis.

Alates 1. juulist 2010 on uut ELi mahelogo kohustatud kandma kõik pakendatud mahetooted, mis on toodetud ELi liikmesriikides ja vastavad vajalikele normidele. ELi logo kõrval võivad tooted kanda muid eraviisilisi, piirkondlikke või riigisiseseid logosid. Logo lisamine väljastpoolt EL-i imporditud toodetele on vabatahtlik. Lähinädalatel muudetakse ELi mahepõllumajanduse määrust ja uus logo lisatakse ühte selle lisadest.