Mille järgi aru saada, milliseid vitamiine keha parasjagu vajab?

 (3)
Mille järgi aru saada, milliseid vitamiine keha parasjagu vajab?
FreeImages.com/dudu lima

Kes on külmetada saanud, vajab C-vitamiini ja tsinki. Kui murenevad hambad, on organismis kaltsiumiga probleeme. See on peaaegu kõik, mida üldjoontes teatakse vitamiinide ja mineraalide defitsiidist. Tegelikult on aga selliseid tundemärke oluliselt rohkem.

B6-vitamiini defitsiidi varajase avastamise viis

Sirutada käed välja, peopesad üles ning painutada nelja sõrme kahte viimast liigest üheaegselt mõlemal käel seni, kuni näpuotsad puudutavad peopesa (kätt ei tule rusikasse suruda, vaid painutada kahte liigest). Kui see ei õnnestu, on B6-vitamiini defitsiit tõenäoline.

Halb hingeõhk …

… võib olla tõenduseks B3-vitamiini puudujäägist. Seda vitamiini sisaldavad kodulindude liha, loomaliha, maks, merekala, kaunviljalised, nisuidud.

Isegi kergete löökide puhul ilmuvad verevalumid, mis jäävad kauaks püsima

Sageli on see C-vitamiini ja P-vitamiini (rutiini) defitsiidi tunnus. Tuleks analüüsida oma toitumistavasid. Iga päev võiks süüa kas tsitruselisi, kapsast, tomateid, rohelist pipart. Peale sööki tuleks lisaks ära süüa kasvõi üks apelsini-, mandariini- või sidrunilõik, soovitavalt koos viljakoorega. Tatar on rutiini allikaks.

Pea käib tihti ringi ning kõrvad kohisevad

Need sümptomid võivad viidata B3- ja E-vitamiini puudusele, samuti mangaani ja kaaliumi defitsiidile. Taoliste tundemärkide ilmnemisel on kasulikud pähklid, rohelised lehtköögiviljad, peet, roheline hernes, munarebud, tsitruselised, banaanid, päevalilleseemned.

Seotud lood:

Probleemid silmadega: võimetus pimeduses kiiresti kohaneda, sagedased põletikud, laugude punetus, kipitustunne, odraivad.

Need vaevused võivad olla seotud A- ja B2-vitamiinide defitsiidiga. Seda võib korvata, lülitades oma toiduratsiooni kala, munakollased, või, roheliste lehtedega või kollased köögiviljad, piima, juustu ning pärmi.

Kõõm

Ilmub juhul, kui organismis jääb puudu B12-, B6 ja F-vitamiinidest ning seleenist. B12 -vitamiini leidub maksas, looma- ja sealihas, piimas ning piimatoodetes. F-vitamiini sisaldavad aga taimeõli, arahhis, kreeka pähklid ning päevalilleseemned; seleenirikkad on brokkoli, sibul, tomatid, teraviljaidud ning tuunikala.

Tuhmid, haprad, varakult ning kiiresti hallinevad juuksed

Tegemist võib olla B-grupi vitamiiniide, F-vitamiini ja joodi puudusega. Et juustele tervis ja ilu tagasi anda, tuleb regulaarselt kasutada toitu, mis nimetatud vitamiine sisaldavad, samuti rohkem tarvitada mereande ning kasutada meresoola.

Joodidieet

Juuste väljalangemine

On seotud B- grupi vitamiinide, samuti C- ja H-vitamiinide, inosiini ning foolhappe (B3) puudujäägiga. Foolhapet sisaldavad piisavas koguses värsked rohelised köögiviljad, puuviljad, õllepärm ning maks. H-vitamiini leidub palju pähklites, loomamaksas ja neerudes, puhastamata riisis ning õllepärmis, vähetuntud inosiin kuulub maksa, täistera, tsitruseliste ning õllepärmi koosseisu.

Suurenenud vastuvõtlikkus infektsioonidele

Osutab sellele, et organism vajab A-vitamiini ja pantoteenhapet (B5-vitamiin). Nagu juba öeldud, on A-vitamiinirikkad maks, munakollased, või ning kollased-oranžid köögiviljad (eelkõige porgand). B5-vitamiini võib saada toidu- ja õllepärmist ning kaunviljadest. Eriti palju leidub seda vitamiini melonis.

Unetus

Ka siin võib põhjuseks olla teatud vitamiinide ja mineraalainete puudus organismis. Need on eelkõige B-rühma vitamiinid, biotiin, kaalium ja kaltsium. Kandke hoolt, et laual oleksid pidevalt lehtroheline, tsitruselised, banaanid, päevalilleseemned, õllepärm, melon, oad ja rosinad. Peale selle on vajalike ainete allikaks veel loomamaks, neerud, puhastamata riis, piim ja piimasaadused, kala, munad ning teraviljad.

Lihaste nõrkus, valutunne jalgades, öised krambid

Siin on süüdlaseks B1- ja B6-vitamiinide puudus. Ebameeldivustest aitavad lahti saada õllepärm, puhastamata terad, sealiha, seamaks, pähklid, kaunviljad, kartul, täisteraviljad, merekala.

Ninaverejooksud

On seotud enamasti C-, K- ja P-vitamiinide defitsiidiga. Soovitav on sagedamini toiduks kasutada tsitruselisi, tomateid, kapsast, rohelist pipart, sõstraid; jogurteid, kalarasva, lutserni värskeid lehti (neis leidub K-vitamiini), apelsini-, sidruni- ja mandariinikoori, mille koostises on P-vitamiini.

Vistrikud ja punased plekid näol

Need on B grupi vitamiinide ja A-vitamiini defitsiidi tunnusmärgid. Siin tuleks menüüsse võtta sagedamini kala, maksa, võid, rohelisi ja kollaseid köögivilju, kuivatatud puuvilju (eriti rosinad) ning õllepärmi.

Nahapõletikud

Arenevad sageli B2-, B3-, B6- ja H-vitamiinide vajakajäämise foonil. B2-vitamiini on palju piimas, maksas, neerudes, juustus, kalas, munades, pärmis, B3-vitamiini — maksas, kaunviljades, täisterades, lihas, kalas, söögipärmis. H-vitamiini sisaldavad õllepärm, pähklid, maks, neerud, puhastamata riis.