Muuda oma elustiil paremaks! 10 harjumust, mis peaksid kuuluma su päevatoimingute hulka

 (9)
Hobuseraud ja rukkililled
Hobuseraud ja rukkililledFoto: Arvi Kriis

Kiire elustiili juures kipume sageli unustama selle, mis on kõige  tähtsam - iseenda. Järgi neid kümmet soovitust, nii tood enda ellu rohkem rõõmu ja rahulolu.

1. Vali kohvi asemel mahl

Olgu sul päeva halvimaks osaks kas suur unepuudus, migreen või lihtsalt ärritavad töökaaslased, haarad tihti kohvi järele. Asenda see kohvitass hoopiski klaasi värske mahlaga. See mõjub hästi nii su nahale kui ka enesetundele.

2. Kirjuta, mitte ära trüki

Võrguvabas ja ekraaniderohkes maailmas on paljud meie hulgast ära unustanud kirjutamise. Kas sa üldse mäletad, milline su käekiri on? Võta eeskuju kunstnikest, kes oma ellu paberi ja värvidega särtsu toovad. Haara paber ja pastakas — siis tunned, kuidas kirjutamine võib olla tegelikult väga värskendav ettevõtmine.

3. Istuta igal sünnipäeval puu

Olgugi, et see ei ole midagi, mis tooks su ellu kohesed muutused, on ta pikas perspektiivis ilus žest. Üks väike heategu keskkonnale!

4. Tee kord nädalas autovaba päev

Haara ühel päeval nädalas auto asemel jalgratas või kõnni jalgsi. Samuti räägi töökaaslastega, ehk tuleb välja, et olete naabrid ja liigute tööle kõrvalmajadest. Sel puhul jagage transporti!

5. Pühenda endale iga päev aega

Ära unusta end! Katsu leida vähemalt pool tundi, kus tegeled ainult iseendaga. Tee endale näomaski või loe oma lemmikraamatut — mida iganes soovid!

Seotud lood:

6. Pühapäev = tehinkavaba päev

Tee pühapäev tehnikavabaks! Loomulikult võid kasutada köögitarbeid nagu ahi või pliit, aga hoia näpud eemale sülearvutist ja telefonist. Suhtle pere ja sõpradega vahetult.

7. Naera rohkem

Kes iganes ütles, et naer on parim ravim kõige vastu, oli tõeline geenius. Naer on nii stressimaandaja kui ka näolihaste treenija. Mõtle sellele, kui siiralt said lapsena naerda ja kui õnnelikuks see sind tegi. Ära hoia end tagasi!

8. Avasta klassikalise muusika võlu

Kindlasti meeldib sulle kuulata muusikat. Aga kas sa oled mõelnud sellest kui vaimse rahu tekitajast? Kõikidest žanritest peetakse klassikalist muusikat just selleks, millel on inimese ajule lõõgastav mõju.

9. Jaluta

Jalutamine on ehk üks parimaid treeninguid, kuna lisaks kalorite põletamisele puhastab see ka mõtteid. Eriti soovituslik on teha seda ilusa ilmaga õues. Hoia silmad lahti ja naudi ümbrust, võid end leida avastamas pisiasju, mida varem ei märganudki.

10. Üks heategu päevas

Karma, karma, karma! Kõik tuleb sinuni ringiga tagasi. Väike heategu võib olla istme pakkumine bussis või lendava kommipaberi prügikasti panemine — see ei pea olema midagi suurt.

Allikas: Yahoo Lifestyle