Nende nippide abil pääsed vastikust külmatundest ka kõige kõledamal päeval

 (20)
Lumesadu südalinnas
Foto: Andres Putting

Miinuskraadide aeg on käes, aga see ei tähenda, et sa peaksid külmetama ja end kehvasti tundma. Üht-teist saad ise ära teha selleks, et sul kiiresti soojem hakkaks!

ÄRA KEERA KÜTET PEALE

Minnes mõnusast soojast toast miinuskraadide kätte, tekivad väikestes veresoontes spasmid, mis ei takistavad vereringlust ning tulemuseks on veelgi hullem külmatunne. Et näpistavat külmavalu vältida, hoia oma toas temperatuur 18-20 kraadi piires, et temperatuurišokk ei oleks nii ränk.

EELISTA KOFEIINIVABA TEED JA KOHVI

Kuum tee või kohv tunduvad külmal talvepäeval mõnusate soojendajatena, kuid tegelikult võivad need joogid sooja su kehast hoopis välja viia. Kofeiini mõjul tunned õues küll hetkelist soojatunnet, kuid sul hakkab kiiremini palju jahedam. Eelista näiteks sooja ingveriteed, mis hoiab sind kauem soojas!

ÄRA PANE KÄSI TASKUSSE

Kui käed külmetavad, lähevad nad justkui automaatselt taskusse ja keha tõmbub krampi. Sul on aga palju mõnusam ja soojem, kui lased käed vabalt küljele ja liigutad neid loomulikus rütmis, et veri saaks vabalt liikuda.

TARBI OHTRALT PROTEIINI

Proteiini seedimine tõstab kehatemperatuuri märgatavamalt kui rasvade või süsivesikute seedimine. Lisa oma hommikuhelvestele sojapiima, mis on proteiinirikkam kui tavaline piim. Korraliku lisaannuse saad ka pähklitest ja naturaalsest jogurtist!

Seotud lood:

EELISTA FLIISMÜTSI VILLAMÜTSILE

Pea kaudu kaotame 30% oma kehasoojusest. Seetõttu on müts talveperioodil hädavajalik. Fliismüts on parem kui villane, sest villamütsid lasevad õhku läbi, fliis aga hoiab kogu soojuse kindlalt kinni.

HINGA NINA KAUDU

Ära hoia talvel õues suud lahti, vaid hinga alati nina kaudu. Hingamine toimub nina kaudu, sest ninasõõrmed peavad kinni õhus leiduva tolmu. Samuti soojendavad ninasõõrmed sissehingatavat õhku ja nii ei pea keha õhu soojendamiseks energiat kulutama. Suu kaudu sisse mineva õhu jaoks pole inimese kehal soojendusmehhanismi.

LIIGUTA VARBAID

Et hommikul kohe keha käima saada ning varbad üles soojendada, tee veel voodis olles paar lihtsalt harjutust.
Liiguta ja siruta oma varbaid 20 korda üles ja alla, seejärel tee 10 pöiaringi mõlemas suunas. Järgmiseks pinguta ja lõdvesta oma reisi ja tuharaid vähemalt 10 korda.

NIISUTA

Kui nahk kipub kuivama või kannatad dermatiidi või ekseemi käes, niisuta nahka hoolega! Põletikuline ja kahjustatud nahk kaotab rohkem soojust, sest kogu energia läheb põletiku leevendamiseks.

SOOJENDA JALANÕUD RADIAATORI JUURES ÜLES

Kui lähed õue nii, et jalad on külmad, jäävadki nad suure tõenäosusega külmaks. Kui jalad on soojad, on neil väljas lihtsam mõnusat temperatuuri hoida. Pane saapad enne õueminekut paariks minutiks radiaatori juurde ja unusta külmetavad jalad!

HOIA KÕHT SOOJAS

Naba paljaks jätvad jakid ja joped unusta kohe ära. Kõht ja selg peavad olema soojas, vastasel juhul pole sul lootustki sooja saada ning tõenäosus end haigeks külmetada on rohkem kui suur.

MÕNULE KIIKTOOLIS

Kiiktoolis kiikumine pole mitte ainult mõnus teraapia, vaid aitab kehal ka energiat koguda. Paigal istudes või lamades meie kehatemperatuur langeb ning me hakkame värisema - see on keha püüd temperatuuri hoida. Kiiktoolis kiikumine paneb aga tööle nii käed kui jalad, aidates verel korralikult ringi käia ning sel moel kehatemperatuuri normaliseerida.

ÄRA NORUTA ÜKSI KODUS

Üksi ja õnnetuna kodus istudes tunned palju hullemat külmatunnet kui sõpradega koos toredasti aega veetes. Heas seltskonnas olles ei pane sa temperatuuri tähelegi, vaid naudid hubast ja positiivset tunnet ja mõnusat meeleolu, mida sõprade kohalolu pakub.

MEENUTA HÄID AEGU

Ilusaid mälestusi meenutades tunned end palju paremini. Katse käigus paluti osalejatel tagasi mõelda mõnele sündmusele oma minevikust ning seejärel ära arvata, mis temperatuur toas sel hetkel on. Need, kes meenutasid mõnd vahvat ja positiivset sündmust, pakkusid kõrgemat, need aga, kellele meenus mõni kurvem hetk, pakkusid madalamat temperatuuri.

Allikas: Daily Mail