Nõuanded, et oma nabaalune piirkond terve ja õnnelikuna hoida

 (21)
Ulakas Kaunitar-i pesumood 81
Ulakas Kaunitar-i pesumood 81Foto: Martin Dremljuga

Arvad, et tead oma vagiina õnnelikkusest ja tervislikkusest kõike? Igaks juhuks tuletame veel mõned asjad meelde!

1. Kasuta kondoomi

Üks asi on see, et kondoomid aitavad suguhaiguseid ja soovimatut rasedust eemale hoida. Küll aga on neil ka teine positiivne külg — nimelt aitavad nad hoida su pH tasakaalu paigas, mis omakorda hoiab seal elus vajalikke baktereid. Kui su pH tasakaal ei ole õigel tasemel, siis tekivad probleemid. Näiteks nagu tupeseen.

2. Kanna puuvillast aluspesu või ära kanna üldse aluspesu

Mis puutub lemmikpesusse, siis su nabaalune piirkond on oma valiku juba teinud — selleks on puuvillane materjal. Kuna see hingab ja tõmbab samal ajal niiskust enda sisse, on see su vagiina jaoks täiesti ideaalne.

3. Tee trenni

Lisaks tavalisele jõusaalis või jooksmas käimisele tuleks treenida ka oma vaagnalihaseid. Kegeli-harjutust saab teha ka kontoris istudes. Mitte keegi ei pane tähele!

4. Rohkem kreeka jogurtit

Süües elusate ja kasulike piimhappebakteritega jogurtit, teed sa palju head ka oma “sellele” piirkonnale. Nii aitad eemale hoida kõiksugu seenhaigusi. Rohkem jogurtit!

5. Ära jäta iga-aastast kontrolli vahele

Isegi kui sa tunned, et sul ei ole millegi üle kurta, ära jäta oma igaastast günekoloogi kontrolli vahele. See pole ainult suvaline vagiina torkimine, naistearstiga saad arutada kõiksugu seksuaaltervisega seotud probleeme või küsimusi.

Seotud lood:

6. Kasuta libestit

Vahel tekib tunne, et linade vahele vupsates ei saanud su nabaalune tsoon just kui teadet kätte ja ei ole koostööks üldse valmis. Sel puhul võta alati appi sõber libesti! Muidu teed endale liiga.

7. Ära pese end üle

Liigne pesemine ei tee sulle head. Seda eriti veel tavalise seebi või dušigeeliga. Kasuta hommikul ja õhtul duši all käies intiimpesuks mõeldud vahendeid ning pea meeles, et sellest täiesti piisab! Üle pesemine teeb sind vastuvõtlikumaks nii seentele kui ka suguhaigustele.

8. Rattaga sõites ole ettevaatlik

Kui oled pidev rattaga sõitja, siis võid riskida genitaalpiirkonna tuimuse, valu ja torkimisega. Ja seda mitte heas mõttes! Kui sa ei taha tihedast rattasõidust loobuda, siis kasuta kindlasti selleks spetisaalselt valmistatud riietust!

9. Antibiootikumide kasutamine olgu mõõdukas

Antibiootikumid on sinu alumise piirkonna bakterite elule parajaks ohuks. Tarbi neid mõõdukusega!

10. Seksides ole hügieeniline

Kui tekib olukord, kus tagaukse seks vahetub jälle vaginaalse vastu, siis veendu, et ka kondoom saaks vahetatud. Vastasel juhul võid juba järgmisel päeval põletiku käes piinelda.

Allikas: Women’s Health