Õnneliku ja pika elu saladused: 18 põhireeglit, et ka vanemana tervis korras ja meel muretu oleks

 (6)
Õnneliku ja pika elu saladused: 18 põhireeglit, et ka vanemana tervis korras ja meel muretu oleks
FreeImages.com/Michael Helmer

Vananemist saab pidurdada, aeglustada, kõrvaldada „ootamatute“ haiguste teket tihti väga lihtsate, kättesaadavate paljude rahvaste poolt kogutud teadmiste ja kogemuste abil. Arusaadav, et praegustel pensioniealistel ja vanuritel see on ainuke väljapääs elada kauem tervena ja surra normaalselt, mitte haigena.

Palju teadmisi saab pikaealiste elukogemustest. Uurimised näitasid, et kõikidel maailma rahvaste sellised kogemused on samalaadsed, on hästi kooskõlas looduse ja evolutsioonilise arengu seadustega, langevad kokku teadlaste, arstide ja tervendajate tervisliku elamise ja toitumise soovitustega.

Mis on põhireeglid, mida superpika eluea saavutamiseks järgida tuleks?

  1. Korrapärane regulaarne jõukohane füüsiline tegevus musklite kaudu efektiivselt stimuleerib tervet organismi vanaduse pealetungile vastu seisma. Taastab musklite massi vere ja lümfi normaalse liikumise tagamiseks ja põletikke tekke vältimiseks organismis. Isegi 5-10 minutit sportlikku tegevust päevas juba kutsuvad esile kasvuhormooni eraldumise. Liikumisvaegus oluliselt kiirendab vananemist!
  2. Veetarbimine peab olema normi kohane – eakate inimeste kehas aastast aastasse väheneb vee hulk. Ealiste haiguste olemasolul alati fikseeritakse veepuudus organismis. Vesi aeglustab neuronite vananemist. Veepuudus organismis oluliselt kiirendab vananemist!
  3. Toidus peab alati olema kuni 75% aluselise reaktsiooniga ja ainult 25% happelise reaktsiooniga toitu. Organismi happelisus kiirendab vähi teket! Toidu valikul alati arvestada organismi ealisi muutusi ja vajadusi, näiteks peale 50 eluaastat menüüs peab olema sagedamini kala.
  4. Vältida alati liigsöömist. Siis keha rakud saavad vabamalt ja aktiivsemalt töötada, kiiremini uueneda. Vananemine tunduvalt aeglustub (32%), kui inimene regulaarselt tarvitab vähekalorilist toitu (20-30% vähem kui tavaliselt).
  5. Peab olema alati huvi elusse, olema kindlad täitmiseks võetud sihid ja eesmärgid, hoolitsema rohkem oma perekonna või lähedaste eest, mitte muretseda tähtsusetute asjade pärast, elada käesolevas ajas, mitte oodates vanadust ja mõeldes sellest jne. PS.Teadlik ja õige elamine kaitseb depressiooni tekkimise eest.
  6. Peab olema hõivatud mingi tööga või jõukohase hobiga – need on põhilised elupikendajad. Arvamine, et vanadus ja pensionile minek on vabadus mitte midagi teha, ei vii pika elueani.
  7. Prantslaste tähelepanekute järgi igasugune töötamine tagab nooruslikkuse – kes ei tööta, näeb välja 5 aastat vanemana. Osalemine suurejoonelistes üritustes ja tegudes ka pikendab eluiga tunduvalt.
  8. Tuleb õppida arukalt puhkama, positiivselt mõtlema, regulaarselt andma organismile mõnu, tunda rõõmu ja püüda isegi halvast olukorrast tulla välja õnnelikuna. PS. Õnnelikud inimesed vananevad palju aeglasemalt!
  9. Toitumisel tuleb alati tarbida küllaldaselt antioksüdante, põletikuvastaseid ja regenereerimist kiirendavaid aineid, biostimulaatoreid, adaptogeene, ensüüme sisaldavaid produkte ja taimi (näiteks kukehari, võilill, aloe, teeleht, kalanhoe, kuldjuur, ristikhein, till, nõges, hapuoblikas).
  10. Jälgida, et tarvitatavas toidus oleks alati küllaldaselt (normi kohaselt, vt ITK raamatut)) järgmisi mineraale ja mikroelemente: kaltsium, fosfor, vanaadium, kaalium, jood, räni, boor, magneesium, alumiinium, fluor, väävel, raud, koobalt, tsink, vask. Ainete defitsiit oluliselt kiirendab vananemist!
  11. Stressi pole vaja karta, nendest on vaja lihtsalt rutem lahti saada. Teadlased on välja uurinud, et mõõdukad ja lühiajalised stressid stimuleerivad rakkude taastumist ja tõstavad kaitsesüsteemide taset, pikendavad elu. See inimene, kes elab enda suhtes kartuseta, elab kauem.
  12. Hoolitseda hästi aju eest, et viimane ei saaks kahjustatud, oleks alati elujõuline ja tegutsemisvalmis. Varustada teda toiteainetega energia saamiseks ja vajalikke ainete sünteesiks. Iga päev olla uudishimulik, varustada aju uute teadmistega või anda lahendamiseks uusi ülesandeid (uue keele õppimine, peast arvutamine, luuletamine, regulaarselt iga hommikuliselt/päevaselt uued toidud jne). Enne magamaminekut alati tuletada endale meelde, milline töö jäi pooleli ja kuidas seda homme lõpetada. Tänapäevane üleliigne koormus (haigused, läbielamised, süütunne tervisliku eluviisi ja toitumise nõuete eiramisest) ajule, veel eriti siis, kui viimane on „abitu“ vähendab inimese elupikkust kuni 20 aastat!
  13. Tagada kõik vajalikud tingimused heaks ja küllaldaseks uinumiseks ja väljamagamiseks. Minna 1-2 tundi enne keskööd magama, magada jahedas, pimedas toas ja värskeõhu juurdevooluga. Ainult sellisel juhul saab organism efektiivselt vastu seista vananemisele, tegelda regenereerimisega ja iseravimisega. Väljamagamatus on põhiline takistus pikaelu tagamisel!
  14. Organism ei pea kunagi puudust tundma värskest õhust (palju hapnikku, vajalik niiskus ja puhtus) ja päikesekiirtest.
  15. Moodustada reegel -iga päev isegi mittepäikesepaistelisel päeval viibida vähemalt 30-60 minutit värskes/värskemas ja puhtas õhus!
  16. Mitte tarvitada tervist kahjustavaid produkte ja süüa alati õigeid produkte selles ulatuses, mis on kättesaadav ja antud olukorras võimalik.
  17. Alati karta produkte, millised sisaldavad toksiine, põletikke tekitavaid aineid, konservante, organismi saastavaid aineid. Jälgida, et organism saaks piisavalt oma puhastussüsteemi korrashoiuks aineid. Seda mitte arvestamisel võivad tekkida kümned vananemist kiirendavad haigused.
  18. Pidevalt planeerida oma elu, sättida sihte, eesmärke ja tegutseda lähtudes oma tulevasest pikast elueast. Usku, tahtejõudu ja võimalusi tervisliku, õnneliku ja pika elu tagamiseks on alati võimalik suurendada.