Õpi pidama tänupäevikut: see toob su ellu hea energia, kasvatab enesekindlust ja tagab magusa une


Õpi pidama tänupäevikut: see toob su ellu hea energia, kasvatab enesekindlust ja tagab magusa une
Pilt on illustreerivFreeImages/Jan Willem Geertsma

Tänulikkus on üks kõige kõrgema vibratsiooniga emotsioone, mis puhastab ja tervendab meie meelt ja keha, seega on väga kasulik arendada endas oskust tänulikkust tunda. Ajakirja Sensa värskes numbris räägib tänulikkusest pikemalt terapeut ja joogaõpetaja Kadi Kütt ning muuhulgas vahendab ta lugejale ka sotsiaalpsühholoog David G. Myersi soovitust pidada tänupäevikut.

* Sotsiaalpsühholoog David G. Myers on uurinud õnne juba viisteist aastat ja soovitab: “Pea tänupäevikut! Need, kes võtavad iga päev aega mõtisklemiseks kõige hea üle oma elus (hea tervis, sõbrad, perekond, vabadus, haridus, ümbritsev loodus), kogevad kõrgenenud heaolu.”

* Kirjuta igal õhtul üles näiteks viis asja, mille eest sa tänulik oled — need võivad olla päeva jooksul juhtunud sündmused või sinu enda kordasaadetud toredad teod, suhted või sõnad, mis on sulle rõõmu valmistanud.

* See soovitus kõlab väga lihtsalt, kuid selle taga seisab tõsine teadus: grupp Pennsylvania Ülikooli teadlasi positiivse psühholoogia looja professor Martin Seligmaniga eesotsas võrdlesid erinevate tegutsemisviiside hüvesid ja leidsid, et tänutunde kogemine ja sõnadesse talletamine on kõige võimsam — selle meetodi kasutamine kasvõi ühe nädala jooksul parandab meeleolu ja kasvatab enesekindlust ja on ka tõhus vastumürk depressiooni korral.

* Kui teed oma tänupäevikusse sissekandeid õhtul vahetult enne magama heitmist, täidab su keha rahulik ja harmooniline energia, mis aitab paremini uinuda.

Refereeritud artikli täisteksti leiad ajakirja Sensa juunikuu numbrist.