Saad gripi, kui oled selle ära teeninud! Aga on üks väga lihtne viis seda vältida

 (7)
Saad gripi, kui oled selle ära teeninud! Aga on üks väga lihtne viis seda vältida
Foto: Shutterstock

Kui tundub, et viirused tabavad sind järjest tihedamini ja kestavad kauem, siis tõenäoliselt on see tõsi. See juhtub siis, kui nõuda oma kehalt liiga palju ja kurnata end täiesti ära.

Töökaaslane on gripis ja kolleegid pesevad kogu aeg usinalt käsi. Keegi ei julge gripihooajal külla minna. Gripipaanika? Miks me kardame nii väga nakatuda? Miks tundub, et gripp tabab meid järjest sagedamini ja kestab järjest pikemalt?

Statistika tegelikult ei kinnita, et grippi haigestumist esineks rohkem või gripp kestaks kauem. Inimesed on alati haigestunud ülemiste hingamisteede nakkustesse ja grippi aasta jooksul keskmiselt 6–12 korda. Seega kuuluvad viirushaigused siinses kliimas lihtsalt meie ellu.

Kuid tundub, et probleem on selles, et praegusel kiirel ajal pole meil aega haige olla. Kui töö nõuab täielikku pühendumist ja pikki tööpäevi, siis haiguspäevad ei sobi kohe kuidagi sellesse graafikusse.
Kui ei jätku kannatlikkust voodis püsimiseks, et täielikult haigusest toibuda, vaid minnakse liiga vara tööle tagasi, ei jõua organism taastuda. Ja sageli pole isegi töö see, mis jalule sunnib. Kontoritöö ei nõua suurt füüsilist pingutust, kuid kalender on täis ka treeninguid, sünnipäevi ja muid pidustusi, kust kuidagi puududa ei raatsi.

Seotud lood:

Anna endale aega

Kui hästi läheb, võib viirushaiguse kõige hullem periood mööduda isegi ühe päevaga, kuigi tavaliselt kestab see nädala. On täiesti normaalne, et pärast ägeda faasi möödumist kestavad veel nohu, köha ja muud nõrgad sümptomid, millega läheb sageli veel teinegi nädal. Kui äge faas on läbi, peab andma organismile toibumisaega. Enne tiheda graafiku juurde tagasipöördumist peaks kuulama oma organismi: kas mul on nõrkus? Kas hakkan kiiresti hingeldama? Kas saan magada?

Kui on vaid nohu ja kurk pisut valus, võib teha tööd just nii palju, kui jaksu on. Kuid seda ainult mõned tunnid ja parem kodunt arvuti tagant. Kui töö on füüsiline või väljas, siis peab võtma pikema haiguspuhkuse. Palavik on kindel põhjus, et teha paus. Selle puhul on 37 kraadi kindel piir, mida ei tohi eirata. Palavikus organism teeb kõvasti tööd, et saada viirusest jagu. Ei maksa panna organismile lisaraskust ega minna kangelast mängides tööle.

Loe edasi Kodutohtri veebruarikuu numbrist või portaalist kodus.ee

Kodutohtri veebruarikuu teemad
* Kas oskad õigesti tülitseda?
* Mida süüa menopausi ajal
* Kas täiskuu mõjutab meie käitumist?
* Refluks: kui mao uks ei seisa kinni
* Jalamuredele leevendust
* Gripipaanika: miks kardame nakatuda?
* Talvine kätehooldus
* Anna elule uus sisu!
* Kõrvetiste vastu söögi-joogiga
* Kas sinu seksuaaltervis vajab kontrolli?