Seitse nippi, kuidas sel sügisel grippi nakatumisest hoiduda

 (5)
Seitse nippi, kuidas sel sügisel grippi nakatumisest hoiduda
Pilt on illustreerivFoto: Panthermedia/Scanpix

Jahedate sügisilmadega jõuab paratamatult kätte ka haiguste periood ja kuna temperatuurid on praegu nii ettearvamatud (üks päev oleks justkui suvi ja homme taas sügis), siis pead tervise hoidmisele ekstra tublisti tähelepanu pöörama. Need seitse immuunsüsteemi tugevdavat nippi aitavad sel hooajal külmetumist vältida.

1. Varu koju kõike, mis on kääritatud.

Pole paremat perioodi eksootilise teeseene joogi ehk kombucha, kõhusõbraliku hapendatud kapsa ehk kimchi, hapendatud kurkide või muude kääritatud ja häid baktereid toetavate toitude tarbimiseks kui nüüd ja praegu. Kuna sinu kõht on immuunsüsteemi kõige suurem osa, pead selle eest hästi hoolitsema, mistõttu on aeg ka igapäevaselt probiootikume tarbima hakata.

2. Vali immuunsüsteemi tugevdavad toidud.

Erinevaid immuunsüsteemi tugevdavaid toite on palju ja kui eelistad haiguste hooajal just neid, muutub sinu immuunsüsteem justkui kaitset pakkuvaks kilbiks. Tarbi korralikult nii vitamiine, nagu betakarotiini, mida leiad papaiast ja porganditest, C-vitamiini, mida saad kiividest ja marjadest, D-vitamiini, mida leidub seentes või magneesiumi, mida saad maitsvatest avokaadodest. Sama värske ja roheline võiks su menüü olla muidugi ka muul ajal.

3. Lisa kurkumit ja ingverit igapäevasele värskelt pressitud mahlale.

Täida oma menüü supertoitudega ja lisa neid näiteks igahommikuse mahla või smuuti sisse. Hoia kodus alati ingverit ja kurkumit, mis muudavad sinu immuunsüsteemi hetkega tugevamaks. Kodus hoitud ingverile ja sidrunitele oled tänulik ka siis, kui peaksid kõigest hoolimata haigeks jääma ja vajad kiiret kosutust sidruni-ingveritee abiga.

Seotud lood:

4. Lõõgastu soojas vannis.

Vanniskäik aitab su meeltel lõõgastuda ja muremõtted unustada ning tagab ka sügava une. See on terveks jäämise puhul väga oluline ja olgem ausad, kas selleks saabki olla mõni veel parem viis kui pärast pikka päeva soojas ja vahutavas vannis puhkamine?

5. Mediteeri igapäevaselt.

Nii nagu ka lõõgastav vann, on mediteerimine sinu hingele kasulik ja vastu vaidlemata veelgi parem immuunsüsteemile. Mõtete välja lülitamine aitab vabaneda stressist ja ärevusest, rahustab närve ja tagab immuunsüsteemile jõu, millega võidelda haiguste vastu.

6. Proovi punast päevakübarat.

Punase päevakübara tilgakesed on täidetud jõuliste looduslike ainetega, mis aitavad nii stressi, unehäirete kui ka muude vaevuste puhul. Immuunsüsteemi tugevdajana on punane päevakübar lausa kohustuslik! Paar tilgakest päevas aitab hoida viirused eemale ja kui sa siiski haigeks jääd, saad terveks ca 30% kiiremini kui tavaliselt.

7. Käi järjepidevalt trennis.

Olenemata sellest, kas sinu lemmik trenn on jooga või hoopis värskes õhus jooksmine, liikumine on kasulik nii sinu vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. Trenn aitab ka stressi maandada, mis hoiab immuunsüsteemi tugevana.

Allikas: Well+Good