Seitse põhjust, miks peaksid end ise iga päev masseerima

 (8)
Seitse põhjust, miks peaksid end ise iga päev masseerima
Panthermedia, Scanpix

Loidus. Unehäired. Üldine väsimus. Kuiv nahk. Meeleolu kõikumised. Pidevad külmetumised. Regulaarsed peavalud. Kas mõni neist on ilmunud sinu ellu just nüüd? Just sügisel kohtab selliseid kaebuseid kõige enam. Üks lihtne moodus ennast ise aidata on aktiveerida energia- ja vereringlust kehas läbi igapäevase enesemassaaži. Enesemassaaž on idamaades tuntud ja tunnustatud kui hea enesetunde metoodika ja tervisliku eluviisi üks lahutamatu osa.

Toon mõned olulised põhjused, miks sa võiks igapäevaselt kasutada enesemassaaži tehnikaid:

Keha ja vaimu noorendav mõju. Kui tood igapäevaselt oma ellu 10-minutilise enesemassaaži, lood kontakti oma kehaga. Õpid märkama tekkinud pingeid ja neid koheselt vabastama. Massaažitehnikate mõjul aktiveerub keha energiaringlus ja tunned ennast reipamalt. Sinu keha vajab tunduvalt rohkem massaaži kui tavaliselt  endale lubada saad, kas rahalistel põhjustel või puudub selleks piisavalt aega. Enesemassaaži tehnikad on alati kaasas, ka siis kui puudub aeg või raha massaaži jaoks.

Naha noorendav mõju. Nahk on keha suurim organ. Inetu, kortsus ja jumetu naha üks olulisi põhjuseid on sinna ladestunud toksiinid. Toksiinid hakkavad ladestuma puuduliku verevarustuse tagajärjel. Pärast massaaži võite märgata, et keha õhetab, vereringe selles piirkonnas paranes ja nii viiakse läbi vereringe sellest piirkonnast välja ka mürkaineid.  Energia- ja vereringluse häired viivad nii naha kui keha rakkude vananemiseni. Seda protsessi on võimalik edasi lükata läbi enesemassaaži.

Energiaringluse stimuleerimine. Võid uskuda või mitte, kuid massaaž aktiveerib sinu keha energiaringlust oluliselt. Selleks, et selles veenduda, püüa tunnetada oma keha enne ja pärast massaaži ja võid märgata olulist erinevust.  Kui märkad muutust siis nüüd sa mitte ei usu massaaži toimesse vaid sa ka tead ja tunned, et see mõjub sulle hästi. Vastavalt Ayurvedale, elujõud (Prana) voogab  läbi energiakanalite. Enesemassaaž stimuleerib Prana liikumist  energiakanalites ja kui see voogab korralikult on keha sünnipärane tervendav jõud  aktiveeritud.

Immuunsüsteemi tugevdamiseks. Kellelegi ei ole tundmatu olukord kui oleme üleväsinud, magamata või lihtsalt kurnatud. Sellisel juhul suureneb oht külmetuda või haigestuda hüppeliselt. Bioloog Bruce H. Lipton kinnitab, et: ” Nii see peabki olema. Väsimuse, kurnatuse korral lülitub immuunsüsteem, kui üks suuremaid energia kasutajaid, kehas tasahaaval välja selleks, et tagada meie liikumine ja tegutsemine.  Sama toimub ka stressi olukordades.” Selleks, et tagada tugev immuunsüsteem tuleb eelkõige tagada, et keha energiaringlus oleks hea. Enesemassaaž on siin üks olulistest tehnikatest.

Stressi ja pingete vähendamine. Paljud on märganud peale massaažis käimist on lihased vähem pinges ja keha on lõdvestatum. Pinged on püsiva pingutamise ja stressi mõjud kehas, mis iseenesest ei kao. Alguses õpitakse läbi enesemassaaži vabastama suuremaid pingeid oma kehas nagu turja- ja kaelapinged, nimmepinged. Hiljem õpitakse vabastama pingeid jalgadest ja kätest, õpitakse tegema näo kosmeetilist enesemassaaži ning muid lihtsaid aga tõhusaid tervist taastavaid tehnikaid. Pingete vähendamiseks kehas võid kulutada just nii palju aega kui sulle sobib, olgus selleks 5 või siis 50 minutit päevas. Oluline on lihtsalt teada neid tehnikaid, osata vajadusel neid kasutada ja mis kõige olulisem, neid siis ka kasutada.

Tundlikus paraneb. Kui vabastad oma kehast suuremad pinged siis väiksemad pinged justkui ilmnevad sinu tähelepanusse ehk “hüppavad välja”.  Vabastades ka need, ilmnevad veel väiksemad pinged. Läbi igapäevaste enesemassaaži praktikate õpid avastama selliseid takistusi oma kehal, mille olemasolust sa ei olnud eelnevalt teadlik.  Ka mitmed joogaõpetajad on soovitanud enesemassaaži kui oma keha ja selles olevate takistuste avastamise ja vabastamise tehnikat. Joogas nimetatakse tundlikuse suuurenemist eristamisvõime paranemiseks.

Valude vähenemine. Massaaži on nii lääne kui idamaade meditsiinis soovitatud teatud piirkonna vereringluse parandamiseks ja valude vähendamiseks. Valu ülesanne on olla kui punane lambike, mis põlema hakates viitab tasakaalutusele kehas ja sunnib meid reageerima. Massaaž ja enesemassaaž on keha harmoniseeriva  mõjuga ja paljud vaevused ja valud, mis on tingitud verevarustus häiretest (näteks turja, kaela või ka peavalud) leevenevad või kaovad.

Iga inimene võiks teada, kuidas vabastada pingeid põhilistes stressi piirkondades. Järgmine “Pingete vabastamise koolitus” toimub Tallinna Õpetajate Majas alates 13. novembrist neljapäeva õhtututi. Loe lisaks : http://akupunktuur.eu/enesemassaaz/pingete-vabastamine-tallinnas/