Stress kasvab vahel ülepea, aga niimoodi tehes saad seda kiiresti leevendada


Stress kasvab vahel ülepea, aga niimoodi tehes saad seda kiiresti leevendada
Foto: engin akyurt/Unsplash

Eestlasest joogaõpetaja Liina Ravneet Elviku raamat “Kundalini jooga” viib lugeja kundalini jooga maagilisse salamaailma — õpetuste juurde, mis olid kunagi kättesaadavad vaid valitsejatele, kuid nüüd on avatud teenima iga inimhinge. Liina Ravneet Elvik jagab lihtsaid harjutusi, mida võib igaüks kodus ise teha, et leevendada stressi.

Probleemidest välja

Ükskõik milline püsivam ebamugavus või rahulolematus, mida sa oma kehas või meeles tunned, on Liina Ravneet Elviku sõnul märk lahtiühendatusest oma hingega. See valu on tegelikult igatsus, mida su keha ja meel hingega taasühinemise järele tunnevad. Sellepärast aitab paljusid juba pisuke joogapraktika nii väsimusest, tujutusest ja kurbusest, aga ka pikaaegsematest ja sügavamatest sõltuvusprobleemidest välja. Kogedes ühendatust omaenda hingega, ei ole võimalik olla rusutud. Alati kui tunned, et hakkad vajuma stressi või depressiooni, teadvusta endale, et oled kogemata iseendast lahti loginud. Taasühenduse loob kõige kiiremini isiklik praktika, seepärast tundes juba esimesi muserduse märke, võta mõni kriya ja/või meditatsioon ja muuda see kõige olulisemaks osaks oma päevast. Isegi kui sul on aega ainult üheks kolmeminutiliseks meditatsiooniks.

Seotud lood:

Liina Ravneet Elvik ütleb, et elus kehtib 40:60 printsiip: 40 protsenti pingutust, kontrolli ja planeerimist ning 60 protsenti lahtilaskmist ja universumi usaldamist. Kõik, mis õige, tuleb lõdvestuse kaudu. Punnitamine ja jõuga survestamine on märk sellest, et praegu ei ole selleks tegevuseks või ülesandeks õige aeg. See ei tähenda, et peaksime kogu aeg, jalad seinal, puhkama ja ootama, et universum ise meile kõik ette kannaks. Väga oluline on plaane teha, eesmärkidele pühenduda, energiat kontsentreerida ja nende saavutamiseks reaalseid samme astuda. Veel olulisem on aga iga pingutuse lõpus tulemuse ootusest lahti lasta. Sest fakt on see, et tegelik tegija ei ole mitte sina, vaid keegi suurem. Usalda, et kõik toimub täpselt õigel ajal ja on täiesti turvaline kontrollist lahti lasta.

Kriya iseenda üleandmiseks

See lihtne harjutusseeria on ideaalne enda üleshäälestamiseks. See tegeleb süsteemselt seljaga ja paneb praana sinu süsteemis ringlema, tasakaalustamaks kõiki tšakraid.

Egopurustaja (see harjutus avab kopse, toob ajupoolkerad erksasse seisundisse ja konsolideerib magnetvälja).

Istu lihtsas asendis. Tõsta käed 60-kraadise nurga alla. Kõverda sõrmeotsad peopesa patjadesse. Siruta pöidlad ja suuna nad teineteise poole. Sule silmad, keskendu pealaele ja alusta tulehingamist. Tee seda 1-3 minutit. Lõpetuseks hinga sisse ja too pöidlaotsad pea kohale kokku. Hinga välja ja rakenda juurelukku. Hinga sisse ja lõdvestu.

Elunärvivenitus (see harjutus arendab alaselja ja ristluu paindlikkust ning laeb sinu magnetvälja kõrgematesse keskustesse.

Võta harkiste, haarates varvastest. Hinga sisse ja tõmmates varbaid tagasi, tõsta end seljast. Hinga välja, painuta keha vöökohast alla ja langeta pea vasakule põlvele. Hinga ülevalt uuesti sisse ja järgmise väljahingamisega too keha ja pea paremale põlvele. Jätka jõulise hingamisega 1-2 minutit. Siis hinga sisse üleval asendis. Hinga välja, painutades keha keskosast otse ette ja tuues lauba vastu põrandat. Jätka seda üles-alla liikumist 1 minut.

Seejärel hinga üleval sisse ja siruta selg sirgeks. Hinga välja ja too otsmik põrandale. Hoia hinge väljas ja veni veel rohkem ette- ja allapoole. Hinga sisse ja lõdvestu.

Kobra (see harjutus tasakaalustab seksuaalenergia ja tõmbab praana tasakaalustama apanat nii, et kundalini energia saab järgmiste harjutustega ringelda kõrgematesse keskustesse).

Lama kõhuli, nii et peopesad toetavad õlgade all vastu maad. Kannad on koos ja jalatallad vaatavad üles. Hinga sisse ja lükka end kobra asendisse: tõsta lülisammast lülihaaval üles, kuni käed on sirged. Alusta tulehingamist. Jätka 1-3 minutit. Siis hinga sisse ja kaardu seljast maksimumini. Hinga välja, hoia hinge väljas ja rakenda juurelukku. Hinga sisse, hinga aeglaselt välja ja lõdvesta lülihaaval tagasi alla. Puhka kõhuli, lõug vastu maad, käed kõrval.