Suur joogastiilide tutvustus: babadži krija jooga, jooga nidra, klassikaline jooga, kundalini jooga

 (6)
1. osa
Suur joogastiilide tutvustus: babadži krija jooga, jooga nidra, klassikaline jooga, kundalini jooga
Foto: Joogafestival

BABADŽI KRIJA JOOGA

Babadži krija jooga on iidne joogaliin ja kvintessents õpetustest, mis on välja arendatud Tamili mahasiddha’de ehk täiuslikkuse saavutanud joogameistrite poolt. See on teadliku muutumise tee, eesmärgiks taibata oma tõelist olemust ning õppida oma elu teadlikult juhtima.

Babadži krija jooga tehnikaid antakse edasi otse õpetajalt õpilasele kolme pühenduse käigus. Iga inimolemuse tasandi ehk keha arendamiseks ja korrastamiseks on omad tehnikad, näiteks hatha jooga ehk joogaasendid füüsilisele kehale, pranajaama ehk hingamistehnikad vitaalsele kehale, dhjaana jooga ehk meditatsioonid mentaalsele kehale jne.

Krija hatha jooga koosneb 18 põhiharjutusest ehk asana’st, mis on välja valitud tuhandete klassikaliste joogaasendite seast, et täiuslikul viisil toetada inimese füüsilise keha tervist, korrastada kogu organismi tööd ning anda üldist toonust. Asendid on järjestatud ning omavahel paaridena tehtavad nii, et iga asend on eelnenud asendit täiendav ja tasakaalustav. Harjutusi tehes kasutatakse lihaste tahtlikke pingestamisi ja lõdvestust, õpitakse järk-järgult teadvustama seoseid hingamise ja peente energeetiliste aspektidega.

Krija hatha joogat ehk neid füüsilisi harjutusi on soovitatav praktiseerida igapäevaselt ühe-kahe paari kaupa või kogu seeriana. Eriti hästi on mõju kogetav füüsilise töö järgselt või pingeid lõdvestava ja vabastava vahendina stressirohkel eluperioodil. Pärast staatilisi joogapraktikaid (pranajaama, dhjaana ja mantra jooga) kasutatakse harjutusi füüsilise keha aktiveerimiseks.

Seotud lood:

Nagu on öelnud Joogafestivali korraldaja Merit Raju: „Kindlasti on ka joogaga tegelevate inimeste eluteedel väljakutseid, kuid kuna joogas nähakse ka eluraskuses mingit sügavamat mõet, suuremat pilti, siis muudab see raskuse talutavamaks“.

Joogafestivalil on valikus Babadži krija jooga, mida õpetavad Ingvar Villido ja Kalev Kikas.

Ingvar Villido on Lilleoru keskuse asutaja ja Babadži krija jooga õpetaja. Ta on tegelenud praktilise eneseuurimise ja -arendamisega üle 25 aasta ning see on andnud Ingvarile avara teadmiste ja oskuste pagasi.

Kalev Kikas on erialalt raadioinsener, kes alates 2006. aastast lõpetas muud töösuhted, et keskenduda põhiliselt jooga õpetamisele. Jooga on toonud teda oma sisemaailma ja iseenda juurde, muutunud ta rahulikumaks, teadlikumaks endast ja ennast ümbritsevast. Saadud kogemusi jagab ta meeleldi ka teistega.


JOOGA NIDRA

Joogafestivalil on valikus ka jooga nidra, mida õpetab dr Helena Lass.

Inimene magab umbes 1/3 ööpäevasest ajast. Uneaeg on see, mille jooksul me kõige efektiivsemalt puhkame ning millal ajus töödeldakse läbi möödunud päeva jooksul toimunu. Jooga nidra on sügava lõdvestumise tehnika, mida nimetatakse ka joogalikuks puhkuseks. See erineb magamisest mitme olulise aspekti poolest – säilib teadvustamisvõime, sügava une sarnanevasse lõdvestusse jõutakse kiiresti, paraneb mälu ning keskendumise võime. Jooga nidra tähendab oskust efektiivselt puhata, kusjuures üks tund võrdub nelja tunni tavapärase unega.
Parem teadlikkus, suurem produktiivsus

Koge kõiki tasandeid läbivat lõdvestust ja õpi efektiivseimat viisi, kuidas puhata – teadlikkus on üks inimese kõige erilisemaid võimeid ning selle potentsiaali oskuslikum kasutamine annab hüppelise elukvaliteedi muutuse. Helena Lass räägib, kuidas teadlikkuse kasutamine on seotud keskendumisega, suutlikkusega orienteeruda infost üleküllatud maailmas ja mis seda tavaliselt takistab. Ta juhendab ka praktikaid, kuidas oma teadlikkust tahtlikult suunata ning suuremal määral enda juhtimise alla saada.

Joogafestivali korraldaja Merit Raju kutsub kõiki, kes oma tervisest hoolivad, Joogafestivalile: „Tänaseks päevaks on üks põhjus minu jaoks, miks joogaga kindlasti tegeleda, soov olla täiesti terve.“ 

Dr Helena Lass sai arstikutse Tartu Ülikoolist 2004. aastal, mille järgselt ta spetsialiseerus psühhiaatriks. Ta on töötanud Tallina Psühhiaatriahaiglas, Wismari haiglas ning Ida-Tallinna Keskhaiglas. Tema teine eriharidus on seotud teadlikkuse rakendamise õppega, millega ta alustas aastal 2004 ning teda juhendas Ingvar Villido.


KLASSIKALINE JOOGA

Keha puhtaks klassikalise joogaga! Joogafestivalil õpetab klassikalist joogat dr Omanand, kes on ka selleaastase Joogafestivali peaesineja.

Dr Omanand on üks tähtsamaid Yugpurush Swami Paramanand Guruji Maharaj jüngreid. Tema õpilastest on saanud edukad joogaõpetajad 59-s riigis. Ta on õpetlane, kes on uurinud ja tunneb hästi mitmeid iidseid pühakirju, samuti räägib ta kuute keelt ning on külastanud 58 riiki. Ta viib läbi jooga ja chid shakti prakriya meditatsioone ning joogateraapiaid väiksematele ja suurematele gruppidele. Ta on kirjutanud 16 raamatut ja andnud välja mitmeid DVD-sid. Dr Ormanand annab edasi joogateadmisi, pakkudes ääretut rõõmu, rahu, naudingut ja õndsust joogaga tegelejatele.
Klassikaline jooga pärineb sanskriti keelsest 157-st iidsest pühakirjast, millest osad on rohkem kui 1000 aastat vanad. Selle joogastiili eesmärgiks on inimese viie keha (füüsiline, emotsionaalne, mentaalne, intellektuaalne ja tõeline mina) puhastamine, kauniks muutmine ja täiusliku tervise saavutamine.

Tänapäevani ei ole veel kõik selle joogastiili tehnikad tavainimesele teada. Kõige paremini sobib see stiil joogateraapiaga ehk tervise ning tervendamisega, mis seotud erinevate eluprobleemidega. Klassikalises joogas on palju häid meetodeid leevendamaks sellised hädasid nagu stress, pinged, valud, ärevus, hirm, depressioon, armukadedus, ahastus, meeltesegadus jne.

See joogastiil peidab endas palju enamat kui füüsilised harjutused. Joogatehnikate abil on praktiseerijal võimalik aktiveerida oma väline ja sisemine tugevus ning sisemine potentsiaal ning sära. Klassikalise jooga puhul on kaasatud kõik peamised neli joogaharu ja lisaks ka uuemad stiilid nagu hatha, ashtanga, raja ja vinyasa jooga.

Joogafestivali korraldaja Merit Raju on öelnud: „Joogafilosoofia pani minu jaoks kõik mu sees olevad pusletükid kokku ja lisas maailmapilti veel puuduvaid tükke“.

Kui tunned, et ka sul oleks vaja sinu sees olevad pusletükid kokku panna ja lisada maailmapilti veel puuduvaid tükke, siis vali klassikaline jooga.


KUNDALINI JOOGA

Kundalini jooga tõstab heaolu ning tugevdab elujõudu. Joogafestivalil õpetab kundalini joogat Kadri Rinaldo.

Kadri Rinaldo on elanud aastaid Hollandis, kuid elu tõi teda tagasi Eestisse. Ta õpib HTI-s holistiliseks regeressiooniterapeudiks ja tegeleb töö kõrvalt joogaga. Ta on öelnud, et kõige imelisem asi, mida sa saad teha hommikul vara, ei ole mitte magamine, vaid sadhana – kundalini jooga hommikupraktika, mis täidab sind energiaga ning puhastab meelt ja alateadvust.

Kundalini jooga on Yogi Bhajani õpetustel põhinev dünaamiline jooga vorm, mis hõlmab füüsilisi harjutusi, hingamistehnikaid, keha- ja käteasendeid, mantrate loitsimist ning meditatsioone. Puhastava ja tervendava toimega kundalini jooga tõstab heaolu, tugevdab elujõudu ning virgutab loomingulisust. Ta aitab lahti hoida energiakanalid, stimuleerida tšakraid, tasakaalustada näärmete tegevust ning tugevdada närvisüsteemi. Hingamise ja liikumise ühendamine viib keha, meele ja hinge harmoonilise ühtesulamiseni meid ümbritseva universaalse energiaga.

Joogafestivali korraldaja Merit Raju on öelnud jooga kohta kuldsed sõnad: „Joogalik lähenemine – et minul oleks hea elada, teistel oleks minuga hea ja maakeral oleks hea“. Joogafestival toimub 18.-19. juulil Haapsalus. Lisainfo www.joogafestival.ee