Suur massaažiliikide välimääraja: kuidas valida enda jaoks õige massaaž?


Suur massaažiliikide välimääraja: kuidas valida enda jaoks õige massaaž?
Eesti Spaaliit

Massaaž on üks tõhusaimaid viise, millega tõsta nii füüsilist kui ka vaimset heaolu. Suve hakul vajab keha lisaturgutust ja miks mitte hellitada end iidse loodusliku ravimeetodiga ehk massaažiga.

Miks võiks iga inimene endale aeg-ajalt massaaži lubada?

Linnaelanike vähene füüsiline aktiivsus, istuv eluviis ja kesine toitumine koormavad organismi. Noorus SPA müügijuhi Olesja Nazarova sõnul leevendab massaaž efektiivselt stressifaktoreid, näiteks emotsionaalset koormust, jõu ja immuunsuse langust ning üleüldist kurnatust.

Estonia SPA müügi- ja turundusjuhi Ave Pilli sõnul aitab aktiivsetel ja sportliku eluviisiga inimestel masseerimine kiirendada organismi taastumist ning ennetada liigsest koormusest ja stressist tekkivaid vaevusi.

Seega on massaaž kasulik nii istuva elukutsega kui ka aktiivsele inimesele, kuivõrd massaaž elavdab vereringet, tõstab hapnikusisaldust veresoontes ning virgutab vaimu ja keha.

Kuidas leida massaažiliikide seast endale õige?

Massaažiliigi valimisel võib julgelt konsulteerida massööriga. Ave Pill kinnitab, et professionaalne massöör suudab välja selgitada kliendi pöördumise põhjuse, ootused, võimalikud terviseriskid ning oskab kliendile soovitada kõige sobivamat massaažiliiki- ja tehnikat.

Pilli hinnangul tuleb massaažiliigi valikul lähtuda isiklikust vajadusest, eesmärgist ja tervislikust seisundist. Lihasmanipulatsioonid, näiteks klassikaline ja spordimassaaž, leevendavad lihasvalusid ja -pingeid. Lihasvenitusi ehk enamikku idamaistest massaažidest ei soovitata spordisoorituste eel, kuna lihaste venitamine ja selle tõttu tekkiv lihaste elastsus võib suurendada vigastuste riski ja liigeste ebastabiilsust.

Seotud lood:

Kehahoolitsusi tehakse erinevate vahendite (kupud, kivid) ja ainetega (turvas, mesi, mähised) ning erinevatel eesmärkidel, näiteks jääkainete väljutamiseks.

Massaažis võiks käia vähemalt kord kuus, kuid mitte tihemini kui kaks korda nädalas.

Populaarseimad massaažiliigid

Klassikaline massaaž — kasutatavate võtete põhjal on massaaž nii nahale, nahaalusele koele kui lihastele kas lõõgastav või toonust tõstev. Massaaž parandab kudede vereringet ja soodustab ainevahetust ning vähendab efektiivselt lihaspingeid, unehäireid ja stressi. Vastunäidustused: kõrge vererõhk, veenilaiendid, ägedad nahahaigused või palavik.

Spordimassaaž — klassikalisest massaažist tugevam ja mõeldud eelkõige sporti harrastavale inimesele eesmärgiga parandada lihaskonna verevarustust, sidekoe elastsust, ennetada vigastusi ja aidata parandada juba tekkinud vigastusi.

Midagi rohkemat kui vaid lihaslõõgastus

Kupumassaaž — kummist kuppude abil tekkiv vaakum aitab parandada vedelike ringlust ja vähendada lihaspingeid. Massaaž trimmib nahka, puhastab poore, vähendab tselluliiti ja aitab liigesprobleemide puhul. Vastunäidustused: lahtised haavad, ekseem, ainevahetushäired, neeruhaigused, veenilaiendid, südame-veresoonkonnahaigused, kõrge vererõhk, menstruatsioon.

Lümfimassaaž — pindmine massaaž, mis stimuleerib lümfivedeliku voolu ja ergutab jääkainete eemaldamist kehast, seejuures lõdvestades ja leevendades lihaspingeid, vähendades turseid ja vereringehäireid ning ärgitades ainevahetust. Eriti sobilik alajäsemete veenilaienditest või rasedusest tekkinud tursete leevendamiseks.

Meemassaaž — aitab parandada ainevahetust ja puhastada energiakanaleid saastunud energiast. Soodustab toitainete omastamist ja trimmib nahka. Soovituslik seljahaiguste, liigesepõletike, külmetushaiguste, ainevahetushäirete ja tselluliidi puhul. Vastunäidustus: meeallergia.

Põnevad hellitused

Hiina energeetiline massaaž — keskendub inimese kehas asuvate bioaktiivsete kanalite ja nendel asuvate punktide mõjutamisele, et tõsta organismi ja vaimu heaolu. Massaaž aitab arendada lülisamba ja liigeste liikuvust.

Tai massaaž — protseduur koosneb joogast, massaažist, vabastavast hingamisest ja meditatsioonist, aktiveerides vereringet ja lümfisüsteemi ning vähendades lihaspingeid. Massaaž vabastab vaimse pinge ja stressi. Vastunäidustused: liigeste, lihaste ja luude traumad, lihaspõletikud, osteoporoos, südame-veresoonkonnahaigused, kunstliigesed, kõrge vererõhk.

Jälgi huvitavaid pakkumisi

Ave Pill soovitab spaade pakkumistel silma peal hoida, kuna teenuste nimekirja lisandub aeg-ajalt uusi massaažiliike, mida pole isegi suur massaažisõber veel kogenud. Näiteks pakutakse Estonia Resort Hotel & Spas iidset Eesti massaaži ehk soonetasumist ning paljusid teisi Eesti loodusest ja taimedest inspireeritud massaaže.

Kolm kõige olulisemat punkti massaaži valimisel:

  • massaaž on kasulik nii istuva eluviisiga kui ka aktiivsele inimesele;
  • massaažiliigi valimisel konsulteeri professionaalse massööriga ja selgita oma vajadusi;
  • heaolu saabub juba esimesest massaaživisiidist.

Avasta eri massaažiliike ja leia endale sobivaim Spaaliidu koduleheküljelt