Käesolaval nädalal alustab Eesti Toiduainetööstuse Liit koos toidu- ja joogitootjatega GDA (Guideline Daily Amounts) märgistust tutvustava teavitusprojektiga, mille eesmärk on informeerida tarbijaid rahvusvaheliselt laialt kasutatava märgistuse olemusest ja kasuteguritest.

Eesti Toiduainetööstuse Liidu juhi Sirje Potisepa sõnul näitavad erinevad uuringud, et teadlik toitumine on jätkuvalt tõusev trend ka Eestis ning on loomulik, et tootjad peavad tarbijaile selle jälgimise võimalikult lihtsaks tegema.

„GDA toiduainete märgistamise mudel on lihtne, arusaadav ja hõlpsasti jälgitav ning seetõttu on see leidnud toetuse ka meie toiduainete tootjate poolt,“ kinnitas Potisepp ja lisas, et aastaga on GDA-märgistuse kasutamine hüppeliselt kasvanud ning see loob inimestele veelgi laialdasemad võimalused teadlikult ja planeeritult toituda.

GDA toitumisjuht annab tarbijale kiiresti ja arusaadavalt kogu vajamineva teabe: pakendi esiküljel on välja toodud, kui palju üks toidu- või joogiportsjon sisaldab toiduenergiat ja kui suur on energia osatähtsus soovitatavast päevasest kogusest. Pakendi tagaküljel on tervise seisukohalt tähtsamate toitainete kogused ja osatähtsused portsjoni kohta. Lisaks on toodud ka informatsioon 100g või 100 ml kohta.

GDA märgistus on väljatöötatud toitumisteadlaste poolt ning tugineb lisaks teadlaste ekspertiisile ka laialdastel uuringutel ja toitumisharjumuste analüüsil. GDA töötas välja Euroopa Komisjoni poolt kokkukutsutud Eurodiet toitumisteadlaste paneel. Märgistust arendas edasi Euroopa Toiduaine- ja Joogitööstuste Konföderatsioon (CIAA), andmaks oma panust Euroopa Liidu tegevuskavasse, mille keskmes on toitumine, aktiivne eluviis ja tervis.

GDA toitumisjuhi teavitusprojekti juhib Eesti Toiduainetööstuse Liit ning selles osalevad Eesti toiduainetetööstused nagu Põltsamaa Felix, A. Le Coq, Coca-Cola, Leibur, Tere ja Fazer. Kõigi nimetatud tootjate pakenditelt võib leida ka GDA märgistuse.

GDA märgistussüsteemi loe lähemalt www.gdainfo.ee.