Trikid sügismasenduse peletamiseks

 (4)
Trikid sügismasenduse peletamiseks
Foto: Ester Vaitmaa

Pärast talveajale üleminekut oleks nagu päevavalgust palju vähemaks jäänud, varajased tööletõttajad ärkavad pimedas, lähevad tööle ja tulevad koju pimedas. Tänapäeva elutempo nõuab inimeselt üha rohkem energiat, üksnes tervislikust toitumisest ja aktiivsest liikumisest võib väheseks jääda.

Kui töö ja rahakott lubavad, saab ette võtta päikesereisi, kuid naasmine koju võib olla seda masendavam, kel piisavalt aega, saab päeval rohkem väljas liikuda. Neil, kellele ei sobi üks ega teine, tasub uurida täisspekterlampide võimalusi.

„Valgus mõjub inimesele läbi silmade ja naha. Silmade kaudu avaldab toimet täisspektervalgus, UVB-valgus mõjub läbi naha ja see aitab ravida nahahaigusi,” selgitab Algis Ventsas Valgusravi OÜ-st. Ebapiisav päevavalgus on sügismasenduse tekitajaks, mistõttu valdavalt siseruumides viibivatele inimestele on tervislik valgustus tervena püsimiseks eriti oluline.

Kodus võib õdusa ja sooja tunde saavutamiseks süüdata küünla või läita kaminas tule, valgemal ajal annab energiat juurde päikesetõusu või -loojangu vaatamine.

Tõhusat abi päevavalguse pikendamisel annavad spetsiaalsed lambid — täisspektriga päevavalguslambid, mille valgus on väga lähedane looduslikule päikesevalgusele, see valgus ei plingi ega moonuta värve.