Tugeva tervise nimel: 10 vitamiini, mis praegusel ajal toidulaualt puududa ei tohi!

 (22)
Tugeva tervise nimel: 10 vitamiini, mis praegusel ajal toidulaualt puududa ei tohi!
Freeimages.com

Kas tunned, et tervis ei ole enam päris korras ning sombused ilmad kisuvad iga päev tuju aina rohkem nulli? Siis on sul ilmselt vitamiinipuudus. Siin on nimekiri kümnest vitamiinist, mida meie keha talvel hädasti vajab.

C-vitamiin

Tavaliselt on nii, et haiguse ligi tikkumisel hakatakse suures koguses C-vitamiini sööma. Tegelikult peaks just talveperioodil seda toidulisandina stabiilselt tarbima. Puuviljad- ja juurviljad ei ole lihtsalt nii võimsad kui suveperioodil ja seega on lisaabi igati vajalik.

Raud

Rauapuuduses vaevlev keha tunneb end talve saabudes kui talveunest valel ajal ärganud karu — väsimus kiusab, jaksu ei ole ja tahaks ainult kodus passida. Eriti kehtib see naiste kohta, kellel on probleeme vererohke menstruatsiooniga. Raualisandid aitavad terve ja aktiivsena püsida. Siiski tasub enne nende tarbimist perearstiga nõu pidada!

A-vitamiin

Kui sul on rauapuudus, siis on üsna tõenäoline, et su keha vajab ka A-vitamiini. See aitab silmadesse sära ja nahale jume tagasi tuua, muudab sind elavamaks ja värskemaks.

Kaltsium

Selleks, et kukkudes luud katki ei läheks või pimedal õhtul söödud šokolaadikook hammastele suurt kahju ei teeks, söö kaltsiumit. See aitab luud ja hambad tervena ning korras hoida. Nii ei pea ülemäära muretsema.

D-vitamiin

Seotud lood:

Eestlased on D-vitamiini puuduse koha pealt lausa esirinnas. Pikad ja pimedad õhtud ning sombused päevad ei aita selle vitamiini ammutamisele kuidagimoodi kaasa. Seega, sea sammud apteeki ja osta endale vajalik vitamiinipurk.

Oomega-3 rasvhapped

Selleks, et talvemasendus võimalust ei saaks, peaks enda keha stabiilselt oomega-3 rasvhapetega rikastama. Need hoiavad korras nii seedimise kui teevad ka tuju heaks.

E-vitamiin

Kui kannatad hooajalise kuiva naha ja juuste ning lõhenevate küünte tõttu, siis peaksid oma E-vitamiinivarusid täiendama. See annab rakkudele niiskust ja tuge juurde, aitab võidelda kõõma ja kestendava naha ning punetuse vastu.

Foolhape

Kui sa ei ole roheliste leheliste salatite sõber, siis ilmselt on su kehal foolhappe puudus. Ja nii muutub su nahk kuivaks ja hakkab kestendama. Foolhape on samuti vajalik selleks, et keha rauda omandaks. Ära seda unusta!

B-vitamiinid

B-grupi vitamiinid vastutavad selle eest, et süsivesikud energiaks muutuks. Samuti aitavad nad kehal rasva seedida ja seda kõike sinu jaoks “kütuseks” muuta. Teadagi — talvel sööme me tavapärasest rohkem. Sooja on ju vaja hoida! Aita enda kehal seda kõike hoomata ja tarbi hädavajalikke B-vitamiine.

Magneesium

Paljud naised kannatavad talveperioodil krampide käes. Selle vastu aitab magneesiumi tarbimine. Proovi ja ehk saad abi!

Allikas: Active Beat