Vabane telefonisõltuvusest mõne päevaga, kasutades selleks neid vähetuntud nõkse

 (9)
Vabane telefonisõltuvusest mõne päevaga, kasutades selleks neid vähetuntud nõkse
Foto: You X Ventures/Unsplash

Enamik inimesi näpib oma telefoni päeva jooksul keskmiselt kolm tundi ja viisteist minutit. See on väga pikk aeg, mida tuleks kindlasti rohkem kui poole võrra vähendada. Kui sa tahad telefonisõltuvusest vabaneda, siis proovi kasutusele võtta need vähetuntud nipid.

Isegi kui inimesed teavad, et nad kasutavad oma nutitelefoni päeva jooksul liiga palju, ei ole see teadmine piisavalt motiveeriv, et kasutust vähendada. Paljudele hakkab tunduma, et see on üsna lootusetu ja tänapäeva maailmas peaks sellega pigem leppima, sest ei ole ju mõeldav millestki olulisest ilma jääda. Kuid inimesed, kes on suutnud edukalt oma telefonis passimise aega vähendada, saavad kinnitada, et nad ei ole mitte millestki ilma jäänud. Ära karda proovida!

Vali üks päev nädalas, kus sa üldse telefoni ei kasuta

Tavaliselt valitakse selleks ajaks kas laupäev või pühapäev. Pane telefon kõrvale ja hääletu peale ning ära anna alla kiusatusele seda vahepeal näppida. Tee kõiki muid olulisi asju ja sa näed, kuidas sul on nende asjade tegemiseks lausa meeletult vaba aega.

Tee endale kuuajane võõrutusravi

Eemalda kuuks ajaks oma telefonist kõik rakendused, ja kasuta telefoni ainult helistamise või oluliste sõnumite saatmise jaoks. Kui sa tunned, et kiusatus on siiski liiga suur, kasuta kuu aega nuppudega telefoni.

Seotud lood:

Kasuta äppe, mis piiraksid sinu telefoni kasutamise aega

Selliseid äppe on väga palju ja erinevaid, mis näitavad kohe ära, kui palju sa mõnes rakenduses aega veedad. Osades neist saab endale ka piiranguid seada, ja kui limiit on täis, ei saa sa sellel päeval enam sinna rakendusse minna. Väga kasulik!

Ära lae telefoni voodi kõrval

Kui su telefon laeb eraldi toas, ei teki sul nii suurt tahtmist seal enne magama jäämist ja kohe peale ärkamist surfata. Inimestel ei ole nii palju enesekontrolli, et telefoni mitte näppida, kui see on nende voodi kõrval. Samuti mõjub see unekvaliteedile laastavalt.

Pane telefon koju jõudes või külla minnes ära

Sa saaksid kodus olles palju rohkem vajalikke tegevusi tehtud, kui sa ei istuks pool kodus olemise ajast telefonis. Kui su tööasjad on tänaseks tehtud, pane see telefon silma alt ära ja keskendu muudele asjadele. Külla minnes on telefoni vahtimine lihtsalt ülimalt ebaviisakas. Kui sa ise seda ei tee, märkad varsti, et ka teised inimesed ei kasuta sinu juuresolekul oma nutitelefoni, sest saavad aru, et see on ebaviisakas.

Muuda telefoni seadeid

Kui su telefon piiksub erinevate teadete peale iga mõne minuti tagant, ei suuda sa selle vaatamisest hoiduda. Hoia telefoni kas koguaeg hääletu peal või vaigista kõikvõimalikud rakendused, et vähemalt seda kuulda, kui keegi sulle helistab. Samuti saad sa häirivalt vilkuvad teated eemaldada, et vaadata neid spetsiaalselt ainult korra päevas.

Pane telefoni ümber patsikumm

See võimaldab sul kõnesid vastu võtta, aga äppides surfamine on raskendatud. Kui sul on juba füüsiliselt ebamugav telefoni näppida, on selle kasutamisest ka palju lihtsam loobuda. See ei ole väga levinud moodus, aga proovi järele!

Allikas: Becoming minimalist