Vedelikupuudus ähvardab ka külmal ajal! 10 nõuannet, kuidas päeva jooksul piisavalt vedelikku tarbida!

 (8)
vesi
vesiFoto: Andres Putting

Vesi moodustab umbes kaks kolmandikku meie kehamassist. Selleks, et tunda end hästi, tuleb hoida organismi vedelikutase tasakaalus. Meie organism kaotab pidevalt vett ning seetõttu on väga oluline, et kaotatud vedelik erinevate toitude ja jookide manustamisega taastatakse. Tihti tarbitakse vedelikku alles siis, kui janu on. Janu aga näitab, et organismis on juba märgatav vedeliku puudus ja meie organism hakkab häirekella lööma.

Soovitusi organismi vedeliku tasakaalu säilitamiseks

  • Joo iga eine ja suupiste kõrvale.

  • Vali jook, mis sulle meeldib. Mitmed uuringud näitavad, et lapsed ja täiskasvanud tarbivad umbes 45-50% rohkem vedelikku, kui see on maitsestatud (tavalise veega võrreldes).

  • Söö rohkem puu- ja aedvilju. Enamike puu- ja aedviljade veesisaldus on suur, mistõttu on need heaks vahendiks sinu veevajaduse rahuldamisel.

  • Ära lähtu ainult janutundest. Ravimite või muude tervisefaktorite tõttu ei pruugi janutunne iga kord olla usaldusväärne vedelikuvajaduse näitaja.

  • Hoia vee- või joogipudelit alati käepärast oma laual, autos, kotis või mujal, kus see tuletab sulle meelde vajadust juua.

  • Hoia jooke mõõdukal temperatuuril. Mõõdukal — mitte kuumal ega külmal — temperatuuril serveeritavaid jooke juuakse suuremas koguses.

  • Seotud lood:

    Vali joogid, mis vastavad sinu aktiivsuse tasemele ja elustiilile. Kui loed kaloreid või soovid kaalu alandada, vali värskendavad madala kalorisisaldusega joogid.

  • Kõik joogid, sealhulgas kofeiini sisaldavad joogid, aitavad säilitada vedeliku tasakaalu. Tavaline vesi, maitsestatud vesi, piim, mahl, karastusjoogid, kohvi ja tee varustavad sinu organismi vajaliku vedelikuga.

  • Ka külmal ajal tuleb piisavalt vedelikku tarbida. Sageli alahindame, kui suurt vedeliku kaotust põhjustavad organismile populaarsed talispordialad, mille käigus kulutame palju energiat ning higistame. Samuti mõjutab meid paksude riiete kandmine.

Vaata ka: FOTOD: Naine jõi iga päev kolm liitrit vett — vaata, kuidas tema välimus kuu aja jooksul muutus!