Vesi — targa naise ilu saladus ja igavese nooruse allikas

 (7)
Vesi — targa naise ilu saladus ja igavese nooruse allikas
Scanpix

Hispaania konkistadoor Ponse de León avastas igavese nooruse allika otsinguil uusi maid. Ometi allikat ennast ta ei leidnud. Meie aga võime sukelduda sellesse kodunt väljumata. Piisab vaid kraani lahti keeramisest. Müstika? Kaugeltki mitte! Me lihtsalt teame seda, mida suur maadeavastaja ei osanud aimatagi.

Peamiseks vahendiks, mis kaitseb meie kudesid närbumise eest, on lihtne puhas vesi. Vesi on organismile vajalik kõikideks tähtsateks protsessideks: alates hapniku transpordist kuni kehatemperatuuri reguleerimiseni.  Juues iga päev piisava koguse vett me mitte üksnes ei toeta oma eksistentsi, vaid suudame säilitada tervet, noorena näivat nahka ning ennetame probleeme, mis sunnivad inimesi tundma end oma aastatest hulga vanemana.


Kortsude pesemine

Elu annab meile näidistunde. Kuivatame viinamarju — saame rosinad. Mahlane ja prink muutub karedaks ja kortsuliseks. Samas, kui on vaja särki siledaks triikida, niisutame seda auruga. Kui me ei taha, et roosid närtsiksid, asetame need vette.

Meie nahaga toimub just seesama. Kui tahad, et ta jääks elastseks ja siledaks, niisuta seda regulaarselt.  Terve nahk — see on umbes 10-20% vett. Kui aga nahk kaotab kasvõi poole oma niiskusest, muutub ta kuivaks ja karedaks. Enamgi veel, kuiv nahk vananeb palju kiiremini.

Seotud lood:

Üks kaitseviisidest on niisutavad vahendid: toonikud, losjoonid ja kreemid. Need imenduvad nahka ning see sileneb ja muutub värskemaks.

Teatud vanusest alates muutub nahk aina kuivemaks. 30-selt hakkavad higi- ja rasunäärmed aeglustama oma sekretsiooni. Milline on väljapääs?  Lihtsalt lisa vett. Joo või niisuta nahka välispidiselt — efekt on üks ja seesama: nahk muutub niiskemaks ja nooreneb.  Et veest maksimaalset kasu saada, pööra tähelepanu järgnevatele momentidele.

Optimaalne temperatuur.     Kui sul kulub kaua aega pesu või nõude pesemiseks kuuma veega, on su käed peagi krimpsulised kui kuivatatud ploomid. Tasub vaid seista kuuma duši alla, kui keha hakkab juba mõne minuti pärast paluma niisutavat losjooni. Paradoksaalne, kuid kuum vesi kuivatab nahka. Järeldus? Et säilitada kena väljanägemist, püüa kasutada võimalikult sagedamini jahedat vett, isegi siis, kui lõdvestud vannis.

Säästev seep.     Tugevatoimelised seepide sordid pesevad küll kergesti maha mustuse, samas eemaldavad nahalt selle kaitsva rasvakile, mille tagajärjel muutub sinu nahk liivapaberi sarnaseks. Kasuta seebi pehmeid sorte, veel paremad on ikkagi niisutavad losjoonid. On hea, kui nende koostisse kuuluvad sellised komponendid nagu vesi, naatriumlaurüülsulfaat, tsetüül- ja stearüülalkohol.

Õige aeg.     Kehale tuleks niisutavaid vahendeid kanda kohe pärast vanni või dušši, kui nahk on veel läbi imbunud veest.

Õhuniiskus.    Kuiv õhk toas, eriti veel siis, kui on sisse lülitatud keskküte, vähendab oluliselt naha veesisaldust. Päästjaks on balloon termaalveega, mis peaks alati käepärast olema. Pritsi sellega oma nägu niipea kui tunned kuivust. Lisaks küllastab termaalvesi nahka kasulike mikroelementidega. Sinu magamistoas peab kindlasti olema õhuniisutaja või siis äärmisel juhul veeanum radiaatoril.


Naised vajavad rohkem vett

Meie kehas on ligikaudu 50% vett. Nii võime end pidada pooleldi täis klaasiks. Et aga see ei muutuks pooleldi tühjaks, tuleb juua (keskmise füüsilise aktiivsuse juures) vähemalt 2 liitrit vett päevas. Naiste jaoks on see eriti oluline, kuna nende organism kogub vett meeste organismist halvemini. Meil on kõrgem protsent veeta rasva ning vähem muskleid. Järelikult on ka vett vähem, ning selle kaotust tuleb sagedamini kompenseerida. Loomulikult peavad rasedad ja rinnaga toitvad emad jooma veelgi rohkem — 2,5 — 3 liitrit päevas. Muide, ka teised naised võivad edukalt veenormi suurendada, kui soovivad säilitada elastset nahka ja kindlustada kõikide süsteemide optimaalset tööd. 

Et vältida veetustumist, järgi mõningaid lihtsaid reegleid.

  • Tegutse vastavalt olukorrale. Sa vajad rohkem kui 2 liitrit vett päevas, kui oled haige, elad kuumas kliimavööndis või veedad palju aega keskküttega ja konditsioneeriga ruumis. Aga ka siis, kui sul tuleb palju rääkida (töötad õpetajana…) või on su kaal keskmisest suurem.
  • Ära oota janu. See on halb orientiir. Enne kui tunned janu, võid juba kaotada kuni 5% oma niiskusevarudest. Et seda vältida, püüa juua graafiku järgi: niipea kui ärkad, kui jõuad tööle, vaheaegadel, enne sööki, enne magamaheitmist — igal korral klaasitäis. Nii saadki oma keskmise vajaliku veekoguse kätte.
  • Jälgi värvi. Vaata oma uriini värvi. See peab olema läbipaistev, helekollane, peaaegu värvitu. Kui värv on erk-kollane, tuleb rohkem juua.

Kui kindlustad oma organismi vajaliku veekogusega, näed välja mitte ainult noor ja värske, vaid saad ka täiendavad boonuspunktid oma tervise jaoks, ilma milleta pole ka ilu.


Tervise sõõm

Vesi mitte üksnes ei silu nahka, vaid selle õige kogus on hädavajalik kõikide eluprotsesside soodsaks kulgemiseks. Vee arvelt võib kaotada kuni 2% kehamassist, tundmata seejuures janu. Ometi asub organism sel juhul tööle optimaalsel režiimil. Tekib väsimus, nõrkus, loidus, aeglus, hajameelsus. Piisav kogus vett kindlustab meile lisaks nooruslikule värskuse tunde ka kaitse meid ohustavate reaalsete terviseprobleemide eest.

  • Kasvajavastane efekt. On tõestatud, et soovitatav kogus vett — 2 liitrit — kaitseb käärsoolt halvaloomuliste uusmoodustiste eest.
  • Kaalu langetamine. Mida rohkem on kudedes vett, seda kiiremini põlevad rasvavarud. Ja veel, mida rohkem on magu veega täidetud, seda vähem ruumi jääb seal liigsele toidule — tekib täiskõhu tunne.
  • Kusepõie desinfitseerimine. Vesi aitab kusepõiest eemaldada haigusttekitavaid baktereid. Pealegi on küllaldane joomine hea viis neerukivide tekke profülaktikaks. Kui uriin pole küllaldaselt lahjendatud, võivad selles lahustunud ained põhjustada neerudes liiva või koguni kivide tekke.
  • Lihasvalude ennetamine. Piisav kogus vett vabastab ebameeldivatest tunnetest, mis tekivad lihastes peale intensiivseid füüsilisi koormusi — koristamine, treeningud, aiatööd… Selliste tegevuste puhul kaotab organism niiskust, mille tulemusel kaotavad lihased oma elastsuse. See mitte ainult ei nõrgesta lihaseid, vaid võib tekitada neis ka mikrotraumasid, mis annavad endast teada valuga. Seda kõike on lihtne vältida — klaasitäis vett enne ja teine pärast koormust, lisaks pool klaasi iga 15-20 minuti järel pärast seda.

Nõuandeid

Võib-olla tundub 2 liitrit vett sulle liiga suure kogusena. Siin tulevad appi väikesed kavalused.

  • Otsi asendust. Vett ei pea ainult puhtal kujul jooma. Seda leidub hulgaliselt ka piimas, mahlades, suppides, arbuusides, viinamarjades, apelsinides. Arvesse ei lähe vaid kofeiini ja alkoholi sisaldavad joogid, kuna neil on uriini väljutavad omadused, ning selle tulemusel annavad vett vähem kui seda väljutavad.
  • Aromatiseeri. Kui puhas vesi sulle hästi ei istu, pigista sinna sisse sidrunit või laimi. Samuti võid lisada jääkuubikuid.
  • Hoia käepärast. Kus sa ka ei viibiks, hoia veepudel käeulatuses.
  • Ära kiirusta. Ära joo kiirustades, muidu võivad tekkida puhitused

Allikas: SamaJa, september 2011