Viimane aeg lõpetada küünte närimine: kuidas sellest halvast harjumusest lõplikult vabaneda?

 (5)
Viimane aeg lõpetada küünte närimine: kuidas sellest halvast harjumusest lõplikult vabaneda?
Foto: Shutterstock

Enamasti saab lapsepõlvest alguse halb harjumus küüsi närida, tihti see kaob iseenesest aja jooksul, aga mõndadel juhtudel kandub see harjumus edasi täiskasvanuikka. Kuidas sellest küll vabaneda?

Kindlasti oled mõnda nippi juba proovinud, aga enne kui täielikult alla annad ja mõtled, et sina ei saa kunagi sellest jamast lahti, katseta hoopis neid kõiki:

Lõika küüsi võimalikult tihti, sest kohe, kui need veidike pikemaks kasvavad, tekib sul tohutu kihk neid närida, kas pole? Hoia küünekääre enda lähedal, et mitte ahvatlusele järele anda.

Pane sõrmedele plaastrid või kanna isegi kodus olles kindaid. See võib tunduda ekstreemsena, aga kui sul on mõni kindel sõrmeküüs, mida sa oled harjunud närima, siis pane sinna plaaster. Kasvõi mõneks ajaks, sest harjumus võib kaduda kiiremini kui sa arvatagi osad. Kui aga oled harjunud närima kõiki küüsi, proovi kanda mõnda aega kindaid, kuni tunned, et suudad ka ilma hakkama saada.

Kasulik oleks otsida ka erinevaid tegevusi, et hoida oma näppe töös, siis need ei satu nii kergesti sulle suhu. Hakka kuduma või heegeldama, või kui näputöö sulle ei istu, siis muretse endale kasvõi stressipall, mida mudida. Sama oluline oleks hoida tegevuses ka oma suud, näri näiteks maitsetut nätsu.

Kui need nipid ei toimi, siis proovi muretseda endale ebameeldiva maitsega küünelakk, sest kibedat maitset tundes on suurem tõenäosus, et sa ei soovi enam küünt edasi näksida. Võid proovida ka oma käsi niisutada või kreemitada, kui tunned vajadust küüsi närida.

Seotud lood:

Võid proovida ka paari teist meetodit, mis on inimesi aidanud: näiteks kanna käevõru või käepaela ja kui tunned suurt vajadust närvilises olukorras küüsi närida, keskendu hoopis käevõrule või paelale ning püüa rahuneda, et mitte küüsi närida. See küll tähendab ühe harjumuse asendamist teisega, kuid niimoodi võid järk-järgult küünte närimisest vabaneda.

Võid katsetada ka targalt oma nutitelefoni ära kasutamist. Kui muidu oled harjunud seal ühe käega kerima, siis püüa oma telefoni hoida nii, et peaksid seal kahe käega asjatama. Siis on suurem võimalus, et samal ajal, kui sa telefonis passid, ei liigu ühe käe näpud sulle automaatselt suhu.

Ja kuna praegu veedame rohkem aega kodus kui eales varem, siis tee endale kasvõi sildid ja kleebi need kodus kohtadesse, kus sa kõige enam oled. Kirjuta sildile endale meeldetuletus, et sa ei näriks enam küüsi ja proovi päriselt oma sõltuvusest vabaneda.

Allikas: Brightside