Võta omaks need 7 uut ja lihtsat harjumust, et vähendada meeletut suhkrutarbimist


Võta omaks need 7 uut ja lihtsat harjumust, et vähendada meeletut suhkrutarbimist
Foto: Rod Long/Unsplash

Oled paadunud magusasõber või harjunud poest palju valmistoitu ostma? Sinu igapäevamenüü võib sisaldada palju rohkem suhkrut, kui sa arvatagi oskad.

Suhkur on kõige ebatervislikum asi, mida me oma organismile iga päev meeletutes kogustes pakume. Lugedes pakendite koostiososi, tekib tunne, et ilma lisatud suhkruta ei ole võimalik osta ühtegi toodet. Ehkki me ei saa muuta poes müüdavate toodete koostist, on siiski võimalik mõningate lihtsate viiside abil vähendada tunduvalt suhkru tarbimist. Need võivad tunduda alguses rasked ja tüütud, kuid nendega harjub kiiresti ära ning hiljem ei taha sa midagi kuulda oma vanade harjumuste juurde tagasi pöördumisest.

1. Tee ise kastmeid ja suppe

Paljud inimesed ei tea seda või peavad uskumatuks, aga kastmed ja supid sisaldavad väga palju lisatud suhkruid. See võib küll olla natuke aeganõudvam, aga tee kastmed ja supid ise algusest peale valmis. Lõpuks on selline tegutsemisviis ka odavam ja saad teha kohe suurema koguse. Sa ei hakka igatsema lisatud suhkrut tavalistes poekastmetes.

2. Ära pane nii palju suhkrut oma tee ja kohvi sisse

Paljudel inimestel on harjumus juua mitu tassi teed või kohvi päevas ning lisada sinna lausa mitu lusikatäit suhkrut. Maitse võib ju hea olla, aga see on väga ebatervislik. Alusta sellega, et lisa alguses natuke vähem, kui harjunud oled, ning lõpuks jäta täiesti ära. Maitsemeeled harjuvad kiiresti.

Seotud lood:

3. Ära söö väherasvaseid toite

Kui sa soovid vähendada rasvasisaldust oma toidus, siis see nõuanne pole sulle. Kui aga tahad vähendada tarbitavat suhkrukogust, siis mitmed väherasvased toidud on väga suhkrurikkad ning üldse mitte tervislikud, nagu võib silt "väherasvane" ekslikult mulje jätta.

4. Õpi korralikult lugema koostisainete silti

Lisatud suhkur võib olla koostisosades kirjas mitmel erineval viisil. Võta endale see aeg, et uurida välja, kuidas märgitakse lisatud suhkrut koostisainete tabelis ja vaata, kui palju sisaldavad suhkrut need tooted, mida oled harjunud poest ostma.

5. Jäta magustoit vahele või vaheta see millegi muu vastu

See nõuanne on magusasõpradele tõeline õudusunenägu. Kui aga oled harjunud iga päev sööma peale soolast toitu magusat, mõtle hetke, mida see su tervisele teeb. Vähenda alguses oma igapäevane magusasöömine paarile korrale nädalas. Nii ei teki ka ahastavat tunnet, et enam ei saagi magusat süüa, mis viib täieliku ebaõnnestumiseni. Kui aga tahad väga peale söögikorda näksida, vali magusa asemel puuviljad või pähklid.

6. Tee oma hommikusöögis muudatusi

Paljude inimeste lemmik hommikusöök, krõbinad piimaga, on väga suhkrurikas, mis tähendab seda, et ainult hommikusöögist saad oma päevase suhkrunormi täis söödud. Proovi leida väiksema suhkrusisaldusega krõbinad, või vaheta oma hommikusöök täielikult välja näiteks keedumuna või omleti vastu. Muna on toitev ja hoiab kõhu pikalt täis.

7. Vaheta limonaad vee vastu

See on üks lihtsamaid viise, et suhkrutarbimist piirata. Limonaadid sisaldavad uskumatutes kogustes suhkrut ning ka kahjulikke värvaineid. Harjuta ennast jooma vett ning lisa sinna maitse jaoks sisse sidrunit, maasikatükke või piparmünti.

Allikas: Theeverygirl