Võtsid alla, aga kardad taas paisuda? 13 nippi, kuidas säilitada saavutatud kaal

 (1)
Võtsid alla, aga kardad taas paisuda? 13 nippi, kuidas säilitada saavutatud kaal
Foto on illustreerivPanthermedia/Scanpix

Kahjuks on nii, et paljud kaalu langetanud inimesed võtavad kaotatud kilod üsna pea tagasi. Statistika kohaselt suudab vaid 20 protsenti ülekaalulistest kaalulangetajatest enda tulemust hoida.

Miks võetakse uuesti juurde?
On mõned levinud põhjused, miks kaalulangetajad taas kilosid koguma hakkavad. Enamasti on need seotud ebarealistlike ootuste ja n-ö kaotustundega.

Karmid dieedid
Ekstreemne kalorite piiramine aeglustab ainevahetust ja reguleerib isutekitavaid hormoone ning mõlemad tegurid mängivad kaalu tõusmisel olulist rolli.

Vale meelestatus
Kui mõtled dieedist kui kiirest lahendusest, annad sa ilmselt kergemini ja nõnda tulevadki kaotatud kilod tagasi.

Mida teha, et saavutatud kaal säiliks?

Treeni sagedasti

Söö iga päev hommikust

Tarbi rohkem proteiini

Kaalu end regulaarselt

Jälgi süsivesikute tarbimist

Tee jõutrenni

Ole valmis tagasilöökideks

Hoia enda toitumis- ja trenniplaanist kinni ka nädalavahetusel

Tarbi piisavalt vedelikku

Maga korralikult

Pea oma toitumise kohta arvestust

Söö rohkelt köögivilju

Ole järjepidev

Allikas: Liigume.ee