13 kõige armastatumat kaalulangetusnippi: kas oled nendega tuttav?

 (8)
13 kõige armastatumat kaalulangetusnippi: kas oled nendega tuttav?
Panthermedia, Scanpix

Dieedi ja naudingu mainimine ühes lauses võib kõlada kummastavalt. Kaalulangetamisega meenuvad pigem sõnad rahulolematus, igavus, ohverdamine ja isegi kannatus. See ei pea aga sugugi nii olema. Kaalulangetamine võib olla nauditav, kui sa omad õiget suhtumist ja asud teekonnale kott vajaminevate tööriistadega pakitud.

Uuringud kinnitavad, et tulemused ükskõik millises valdkonnas sõltuvad sellest, mida me iseendale eelnevalt sisendame. Positiivne suhtumine suurendab märgatavalt edulootust. Kui aga kaalulangetamise protsess on nauditavaks muudetud, tulevad tulemused kiiremini ja on tõenäoliselt kestvamad.

Seega loobu reeglitest, mis tekitavad rahulolematust või igavust. Järgmised reeglid mitte ainult ei tööta, vaid muudavad kaalulangetamise palju lõbusamaks. Ükskõik, mida sa teed, naudi eesmärgi saavutamise kõrval ka teekonda, mis kulub selleni jõudmiseks.

1. Söö tihedamini

Kui isud väljuvad kontrolli alt, viib see ülesöömise ja dieedi katkemiseni. Liiga pikalt ennast näljutades langeb veresuhkur, tuju ja keskendumisvõime, mistõttu haarad lõpuks esimese ettejuhtuva toote — see ei pruugi aga sugugi olla tervislik. Näljutamiskuuri asemel soovitame iga 3-4 tunni tagant midagi süüa. Nii pelutad näljakoletise eemale, püsides ise samas heatujulisena.

2. Hellita ennast

Uuringud näitavad, et teatud toitude menüüst maha kustutamise asemel on efektiivsem neid lihtsalt vähem süüa. Kui sa lubad endale mitte kunagi enam küpsiseid süüa, ei suuda sa ilmselt millelegi muule mõelda kui keelatud küpsistele. Nendele mõtlemine võib sind suisa õnnetuks teha. Kuna tahtejõu defitsiit on inimeste seas üleüldine nähtus, on väga väike tõenäosus, et suudad küpsistest täielikult lahti öelda. Selle asemel varitseb ülesöömise oht. Seega luba endale aeg-ajalt maiustamist.

Seotud lood:

3. Loobu parima treeningplaani otsimisest

Milline on ideaalne treeningmeetod kaalu langetamiseks? See, mida sulle meeldib teha, mitte see, millest rääkis mõni sõber või see, mis väidetavalt põletab kõige rohkem kaloreid. Uuringud näitavad, et järjepidevuse tekkimiseks peab treening sobima sinu isikuomadustega. Kes valib tema jaoks ebasobiva treeningvormi pelgalt teiste soovituste põhjal, see on määratud ebaõnnestuma. Kui miski tundub sinu jaoks meeldiv, siis ära hooli sellest, mitu kalorit see põletab. Sa põletad rohkem kaloreid reaalselt treenides, mitte treeningust kõrvale hiilimiseks vabandusi otsides.

4. Naudi toitu

Süüa ja juua tuleb aeglaselt, nii et mitte miski protsessi ei segaks. Nõnda talitades suureneb nauding ja tajud paremini, kui kõht saab töis. Nii tuleb süüa ka magusat, sest aeglustamine aitab vabaneda maiustamisega kaasnevast süüst.

5. Lesi niisama

7-8 unetundi on kaalukaotuse jaoks hädavajalik. Magamata inimeste organismis on näljahormooni greliin tase kõrgem, samas kui täiskõhutunnet tekitava leptiini tase jääb neil keskmisest madalamale, mistõttu nad tarbivadki rohkem kaloreid. Võib-olla tuleks iluuni ümber nimetada salenemisuneks?

6. Ära loobu hommikusöögist

Kas loodad hommikusöögist loobudes kaloreid säästa? Mõtle uuesti — öise paastumise järel on kõige parem meetod hommikul ainevahetuse käivitamiseks süüa esimese tunni jooksul pärast ärkamist. Uuringud on näidanud, et hommikusöögist loobumine päädib ülesöömisega lõuna ajal või hiljem, st hommikul tarbimata jäänud kalorid süüakse päeva jooksul mitmekordselt tasa. Hommikusöök ei pea olema midagi suurt — see võib olla ka kiire ja tervislik!

7. Sukeldu karbohüdraatide maailma!

Viimasel ajal on karbohüdraadid omandanud halva maine, kuid kõiki ei maksa ühe mütsiga lüüa. Loomulikult on kasulik loobuda magusast, töödeldud toidust ja rafineeritud jahust, mida sisaldavad paljud kahjulikud snäkid. Need tooted võid heaga toidupoodi jätta! Kuid karbohüdraatidest täielikult loobumiseks pole põhjust, eriti nendest, mida sisaldavad tervislikud puu- ja juurviljad, oad, kaunviljad, täistera- ja piimatooted.

8. Mine välja sööma

Üks esimesi soovitusi, mida kaalujälgijatele antakse, on süüa vähem väljas ning rohkem kodus. See on üldiselt kasulik soovitus, aga restoranidest ei pea salenemise eesmärgil täielikult loobuma. Eriti nüüd, kus üha rohkem pakutakse tervislikke ja kergemaid tooteid, kusjuures info toiteväärtuse kohta on mitmes söögikohas jõudnud menüüsse või kodulehele. Restorani menüüd saab vajadusel tervislikumaks muuta, paludes kokalt mõni komponent välja jätta. Restoraniportsjonid võivad olla keskmisest suuremad, kuid selle vastu aitab sõbra kaasa kutsumine. Võite pearoa pooleks teha või leppida üksnes eelroaga, et säästa raha ja kaloreid.

9. Avasta gurmaan iseendas

Süües toitu, mis meile ei maitse, tarbime näljatunde rahuldamiseks ühe rohkem kaloreid. Kuigi gurmeetoidud võivad olla kallid, võib vahetevahel kvaliteedi kasuks otsustada — isegi kui portsjonid on väiksemad -, et muuta söömine naudinguks. Mõned näited tervislikest gurmeetoitudest: merivähk, gurmeekohv või -tee, tume šokolaad. Tegele gurmaanlusega nii palju, kui sinu eelarve seda lubab.

10. Lühikesed trennid

Tiheda ajagraafikuga inimesed ei pea seepärast treenimisest loobuma, et neil pole päevakavas tunnist auku. Isegi 10-minutilised kiired treeningud, kui neid mitu tükki päeva sisse mahutada, omavad võrreldavat kasu nagu üks pikk treening. Mõned uuringud on näidanud, et kaalulanguse efektiivsus on pöördvõrdeline treeningu pikkusega. Põhjus seisneb püsivuse säilitamises.

11. Ole seltsiv

Sõprade ja kamraadide toetus on äärmiselt vajalik, kui soovid oma elustiili muuta. Muuda kaalulangetamine meeskonnatööks, leides endale sõprade seast sparringupartner, kellel on sarnased eesmärgid. Osale aktiivselt foorumites, kus vahetatakse kaalulanguse teemal mõtteid. Seal saate vahetada tervislikke retsepte ja edulugusid. Reaalsed ja virtuaalsed sõbrad aitavad sul ka pettumustest üle saada.

12. Mine poodlema!

Kui sulle meeldivad allahindlused, siis kasuta neid kaalulangetamise eesmärgil ära, ostes köögiriistu, mis aitavad sul elustiili muuta. Samuti võid soetada treeningvarustust ja aja möödudes isegi number-kaks väiksemaid riideid.

13. Loobu dieedist

See on ilmselt kõige olulisem reegel. Dieediga alustamine viitab algusele ja lõpule, kuid need terminid välistavad jätkusuutliku kaalulanguse. Dieedid aeglustavad sinu ainevahetust, vähendades drastilisel kalorihulka, millega sinu organism on harjunud. Samuti on paljud reklaamitavad dieedid lihtsalt ebatervislikud. Muuda ja kohenda oma harjumusi vaikselt ja pidevalt aja jooksul tervislikumaks. Nii kaotad üleliigsed kilod ja saavutad tervisliku ning saleda figuuri. Nüüdsest tähendab sõna ’dieet’ sinu jaoks midagi muud — see on toitumisplaan, mis aitab hoida tervislikku kehakaalu ja annab energiat, et tuleksid toime kiire elutempoga.

Allikas: http://www.sparkpeople.com/