14 põhimõtet, mida seoses toiduga sel aastal järgida

 (1)
14 põhimõtet, mida seoses toiduga sel aastal järgida
Photo by Sharon McCutcheon from Pexels

Toitumisnõustaja Teele Teder soovitab FreshGo blogis endale eesmärgiks seada nende toiduga seotud 14 põhimõtte järgimise, et kaalulangetus ei oleks hirmus peavalu.

Ära jäta toitumist juhuse hooleks! Üksnes trenni tehes pole võimalik alla võtta. Toitumine on kaalulangetuse puhul võtmesõna. Planeeri oma toidukordi. Mõtle juba eelmisel õhtul, milliseks kujuneb sinu järgmine päev — kas saad normaalsel ajal lõunat süüa ning mitut vahepala vajad. Proovi süüa iga kolme tunni tagant ning võta vähemalt kaks vahepala päevas.

Isudest vabaks! Tee hommikusöögist kõige suurem toidukord. Nii hoiad eemal isud, mis päeva jooksul tekkida võivad.

Rasv + suhkur = ülekaal. Kui süüa maitsestamata vahukoort, siis seda kuigivõrd sisse ei mahu. Ka tavalist suhkrut ei kipu me lusikaga ahmima. Kui aga need asjad kokku panna, muutuvad söödavad kogused üüratuks. On teaduslikult kindlaks tehtud, et meid ei tee paksuks ei rasv ega suhkur eraldi, vaid rasv ja suhkur kokku segatuna (näiteks juustukoogina jms). Proovi selliseid toite vältida.

Väldi tühje kaloreid! Kõige rohkem tühje kaloreid saame rafineeritud toodetest. Neist on ära võetud kõik kasulik, mida keha igapäevaseks toimimiseks vajab. Seega väldi rafineeritud nisujahu, suhkrut ja ka õli.

Magusaisu rahuldamiseks söö puuvilju või tumedat šokolaadi. Proovi nautida iga ampsu. Võta menüüsse kookosrasv. See on ainus rasv, mille liigtarvitamisel keha ei ladesta seda rasvana, vaid viib kehast välja.

Seotud lood:

Kiudainete põud. Tihti jääb edukas kaalulangus kiudainete puuduse taha. Neid leidub täisteratoodetes, köögiviljades (eriti kaunviljades) ja puuviljades. Päevane vajadus on 25-35 grammi. Näiteks üks viil täisteraleiba annab keskmiselt 3 grammi kiudaineid. Kui piisavat kogust toidust kätte ei saa, võiks tarvitada kiudaineid toidulisandina, kuni mitmekesine ja tervislik toitumine juba välja tuleb.

Keskendu õigetele asjadele. Ära mõtle toitudele, mida sa enam süüa ei saa, vaid keskendu sellele, mis su menüüsse lisandub. Kui unistad ainult kartulikrõpsudest, siis annad varem või hiljem alla ja sööd neid, sest mis on keelatud, tundub eriti ahvatlev.

Avasta uus maailm! Ära eelda, et tervislik toit on maitsetu ja igav ning et seda peab sööma vaid selleks, et ilus välja näha. Tervislik toit tähendab, et sa varustad keha kõikide vajalike toitainetega ning näed seejuures ka parem ja noorem välja. Leia uusi retsepte ja katseta! Sa võid avastada enda jaoks täiesti uute maitsetega maailma.

Kui juhtudki patustama, siis ära liiga palju põe. Arvesta, et sellel päeval sa oma eesmärgile lähemale ei jõua, ning tee nii, et see homme ei korduks.

Söö aeglaselt! Mälu igat suutäit vähemalt 20-30 korda. Nii saad väiksemast kogusest kõhu täis ning seedeprotsess kulgeb lihtsamalt.

Väldi toite, mille koostisained sa peast ei tea. Kas oskad nimetada näiteks vorsti koostisaineid või pasteedi? Vaevalt! Ja parem ongi. Sellised tundmatud koostisained ei mõju ideaalkaalu saavutamisele hästi. Eelista toiduaineid, mille koostisainete nimekiri on lühike või puudub hoopiski.

Rasvad on sõbrad! Kuni 30% päevasest menüüst võivad sisaldada rasvad. Ära karda taimseid rasvu ja õlisid. Need aitavad kõhtu täis hoida. Seepärast hoia alati läheduses mõned pähklid või lisa salatit süües oliiviõli.

Ära hüppa üle oma varju! 1 kg nädalas alla võtta on kõige tervislikum tempo. Ära heida meelt, kui kaalunumber mõnel nädalal üldse ei liigu. Täpselt nagu ei õnnestu ennast ühe nädalaga ülekaaluliseks muuta ei õnnestu ka ideaalkaalu saada.

Makrod paika! Eelista hommikuti sööke, kus on nii süsivesikuid, valke kui pisut rasvu ning õhtuti ära eelista liigseid süsivesikuid ja ära söö kaks tundi enne magamaminekut.

Inglite aeg