Käid sageli väljas söömas? Need on asjad, mida ei tasuks kunagi menüüst tellida

 (19)
Käid sageli väljas söömas? Need on asjad, mida ei tasuks kunagi menüüst tellida
Foto: Pexels

Salakavalad nipid, mida kasutatakse jookide serveerimisel või toidud, millega on toidumürgituse tõenäosus suurem või mis on hoopis väga kaloririkkad — ära neid toite kindlasti menüüst telli.

Medium-rare’ini küpsetatud pihviga burger

Kui liha pole korralikult küpsetatud säilivad selles vastikud mikroobid. Palu oma liha küpsetada vähemalt medium’ini.

Rum (või viin) ja suhkruvaba karastusjook

Segades alkoholi suhkruvabade karastusjookidega tood alkoholi kahjulikud mõjud veelgi rohkem esile, leidis 2015. aastal Põhja-Kentucky ülikoolis läbi viidud uuringust. Teadlased kinnitavad, et väiksem kalorite hulk ei tasu end hiljem ära.

Vesi sidruniviiluga

Telli vesi, aga loobu sidrunist. Värske uuringu käigus testisid teadlased 76 sidrunit 21 restoranis ja leidsid, et 70% neist peitsid endas ohtlikke baktereid. Vastik! Kui sa just ei näe, et teenindaja lõikab sulle sidruniviisi ohutul viisil — kindad käes — jää ainult H2O juurde.

Suur popcorn

Kui lähed kinno ja taas suure popcorn’i tellid, tea, et see võib peita endas lausa 1200 kalorit ja kolme päeva kogust küllastunud rasvu ning seda veel enne ekstra või lisamist. Kui sa ei suuda filmi vaatamist ilma popcorn’ita ette kujutada, eelista väikest popcorn’i, milles on tõenäolilselt 400-700 kalorit vähem ja jaga seda ka oma kaaslasega.

Seotud lood:

Saiaviilud oliiviõliga

Kui suudad seda mõõdukalt tarbida, pole midagi, aga kui sa ei suuda juba enne oma toidu lauda jõudmist saiale vastu panna ja naudid mitut viilu, peaksid sellega ettevaatlik olema. Oliiviõli on su tervisele kasulik ja seetõttu kiputakse arvama, et seda võib vabalt tarbida, aga tegelikult sisaldab see rohkem kaloreid kui või.

Söö palju jaksad buffet-restoranid

Odav hind ja lõputult toitu kõlab küll imeliselt, aga tegelikult sööd kindlasti rohkem kui peaksid ja nii paisub järk-järgult ka su vöökoht. Kui sa ei suuda õigel ajal piiri pidada, tuleks neist restoranidest loobuda. Kas teadsid, et tegelikult on näiteks pasta portsjonid restoranides niigi liiga suured ja õige kogus oleks hoopis poole tennisepalli suurune kogus.

Eelroog, mis sisaldab üle 700 kalori

Tavaline inimene ei tohiks ühe toidukorra ajal tarbida üle 700 kalori ja sinna hulka kuuluvad ka joogid, eelroog ja magustoit. Kui lähed restorani, on keeruline seda kalorite hulka mitte ületada juba kõigest pearooga. Mõtle sellele, et omlett võib sisaldada kuni 1300 kalorit, liharikas eelroog lausa 2400 kalorit.

Krõpsud ja salsakaste

Mõne krõpsu söömisest pole midagi hullu ja ega ka salsa sisse pistmine midagi halba tee, aga sageli on lauda toodud portsjonid lihtsalt liiga suured. Inimene kipub sööma seni, kuni toit tema ees on otsas, aga tegelikult tuleks endale kindlad piirid paika panna. Kui sa seda ei suuda, tuleks ahvatlevatest snäkkidest loobuda.

Salat eelroana

On täiesti uskumatu, mida restoranid suudavad teha pealtnäha süütute roheliste salatitega ja seda eriti juhul, kui salatile on lisatud kaste.

Külm jogurt

Külma jogurtit peetakse jäätise tervislikumaks variandiks, aga ühes väikeses portsjonis võib olla juba väga palju suhkrut ja seda enne lisandite (šokolaad, kookoshelbed, küpsisepuru vms) lisamist.

Toored austrid

Seda toitu peaksid sööma ainult omal vastutusel, sest toored austrid võivad peita endas nii A-hepatiiti kui ka bakterit nimega Vibrio vulnificus, mis tekitab oksendamist ja kõhulahtisust. Kui sul on mõni ohtlik haigus nagu diabeet, võib nakatumine olla väga ohtlik. Parim, mida teha saad, on tellida neid küpsetatud kujul.

Kanaroad

Kokkade sõnul on kana sisaldavad eelroad ülehinnatud ja kõige igavamad toidud, mida menüüst võib leida. Lisaks kipuvad inimesed neid tervislikumaks pidama, aga mõni portsjon võib olla suurem ja peaksid ikkagi silma peal hoidma, kui palju sa sööd.

Rohelised smuutid

Jah, need roheliste viljadega täidetud joogid võivad olla väga salakavalad, sisaldades väga palju peidetud suhkruid. Pealtnäha tervislikus smuutis võib olla kuni 500 kalorit ja tegemist on pigem magustoidu kui snäkiga.

Kausitäis kreemjat suppi

Uuringud kinnitavad, et süües suppi enne eelrooga, tarbid hiljem vähem kaloreid, mis on loogiline, sest supp täidab kõhu vedelikuga. See kehtib aga puljongise supi kohta, mitte kreemja. Kausitäis kreemjat suppi on omaette toidukord ja võib endas peita kuni 500 kalorit. Kui tellid suppi eelroana, eelista köögivilja- või kana-nuudlisuppi.

Allikas: Travel+Leisure