Minu toit: 10+ tervislikku toiduainet, mis päästavad päeva isegi siis, kui söömiseks aega napib

 (7)
+ 12 kiirtoidu retsepti!
3755355
3755355Foto: Panthermedia/Scanpix

Blogijad on suurepärased kokad, kes on maitsete nimel valmis köögis olema tunde ning toitumisspetsialistid omakorda lähtuvad tervislikkusest, mis sunnib toidu hankimisele rohkem aega kulutama ning võõrapäraste maitsetega tutvuma. Kaugeltki kõigi jaoks ei ole aga toitumisega seonduv esmatähtis ega kokkamine meeltmööda. See ei ole veel aga põhjus, miks end halvasti toita, kirjutab minutoit.ee.

Omavahel kombineerides saab allpoololevatest toiduainetest 5-20 minutiga täiuslikke suupisteid ja põhisööke. Samuti saab sellest valikust saab piisavalt valku, häid süsivesikuid ja rasvu, kasulikke piimhappebaktereid, vitamiine, mineraale, antioksüdante.

10+ tervislikku toiduainet, mis päästavad päeva isegi siis, kui aega napib:

Rukkileib, tatar, kaerahelbed, müsli
Lõhe (muu kala, kana, hakkliha)
Munad
Oa-ja tomatikonserv
Kodujuust, keefir, maitsestamata jogurt jmt
Oliiviõli, või, pähklid
Kodumaine hooajaline ja külmutatud köögivili
Banaan, kodumaised õunad ja marjad, sidrun
Mesi
Sibul, küüslauk

Et aru saada, kui traditsiooniline on ülal toodud valik, võrdle seda kultuslike tervisetoitude nimistuga:

Kinoa, amarant
Soja-, kookos- ja pähklipiimad  

Goji marjad, mooruspuu marjad
Noni, aaloemahl, acai mahl
Chia-, lina-ja kanepiseemned
Tooršokolaad, agaavisiirup, datlid, viigimarjad
Toornäkileivad seemnetest ja köögiviljast, marjakrõpsud
Rohepulbrid jm superfoodid, ioniseeritud vesi

Seotud lood:

Kookos- ja palmirasv

Idandid, vetikad

Muidugi saab antud nimekirja toite tavamenüüsse lülitades oma toitude toiteväärtust rikastada, siiski teeb see ostukorvi kallimaks ning toidu hankimise keerulisemaks.

Näiteid, kuidas kiirelt toitev eine kombineerida:

1.Müsli+maitsestamata jogurt+marjad+mesi

2.Kaerahelbepuder+marjad+mesi

3.Smuuti: Banaan+marjad+vesi või keefir+banaan+marjad

4.Rukkileib+kodujuust+tomat-kurk

5.Tatra- või riisi panniroog: tatar+hakkliha+sibul-küüslauk+köögivili

6.Salat ubadega/lõhega/kanafileega/munaga

7.Dessert: Puuvili + tükeldatud pähklid + mesi

8.Dessert: Puuvili + marjad + maitsestamata jogurt + mesi

9.Ahjus küpsetatud puuviljad (nt õun ja banaan) kaneeli ja meega

10.Oa-ja köögivilja panniroog tomatikonserviga

11.Püreesupid erinevatest köögiviljadest

12.Omlett köögiviljadega

Toitude nimistu nendega ei piirdu, endale meeldivaid kombinatsioone leiate kindlasti teisigi. Kes tahab kiirelt tervisliku toidu valmistada, see peaks kindlasti kaaluma hea blenderi ostu. Nii smuutid, püreesupid, kastmed kui ka pähklitest desserdid valmivad hea blenderi abil tõesti minuti jooksul. Blenderi ostu soovil on oluline uurida: blenderi võimsust ja peenestusastet,
lõiketerade valikut (kas saab töödelda nii kuivaineid, vedelat massi, jääd ja ka külmutatud toiduaineid) ning muidugi seda, kas kann sobib nii külma kui kuuma toidu töötlemiseks. Tööle toidu mugavaks kaasa võtmiseks või säilitamiseks tasub tutvuda kodutarvete osakonna pakutavaga, igat sorti karpe, termostasse jmt on poodides külluses.

Minutoit.ee on uhiuus portaal kõigile neile, kelle tähelepanu toitumise teema veidikegi köidab. Portaali loojate, Angelika Erini ja Ülle Hõbemägi, sõnul ei pea toiduvalikutes langema äärmustesse, et saavutada olulist muutust tervises või kaaluprobleemile lahendust otsides. Välja töötatud 10 erinevat toitumisplaani pakuvad abi ülekaalu, kõrge kolesterooli, kõikuva veresuhkru jmt puhul. Alates jaanuarist jagab Minutoit.ee toitumisalast infot paari kuu jooksul Delfi lugejatega.