Need on mõned unustatud toiduained, mis peaksid jätkuvalt su tervislikul toidulaual olema

 (29)
Hapukapsa test
HapukapsasFoto: TIINA KÕRTSINI, Õhtuleht

Tervislik toitumine pole üksnes mikroelementidega täidetud puu- ja köögiviljad. Alljärgnevalt on toodud mõningad teenimatult unustatud toiduained. Ometi on need samuti kasulikud ning pikendavad meie elupäevi.

1. Kaunviljad

Oad ja herned on väga kasulikud meie soolestiku tööle. Nendest saab suurepärane garneering või salati osa. Kaunviljade söömine kindlustab kauaks ka täiskõhu tunde.

2. Munad

Viimastel aastatel on moodi läinud süüdistada mune liigses kolesterooli sisalduses. Samas mõjuvad erinevad munad organismile erinevalt. Kui inimene sööb 7 või rohkem muna nädalas, siis alaneb infarkti risk12% võrra, võrreldes nende inimestega, kes piirduvad 2 või 1 munaga või ei söö mune üldse.

3. Salat

Salatilehed, eriti spinatilehed, on rikkad foolhappe poolest. Foolhape aitab organismi rakkudel kiiremini uueneda ning paremini töötada.

4. Külmpressitud oliiviõli

Vähendab põletikke, alandab vererõhku ja insuliiniresistentsust. On oluline, et õli oleks valmistatud nimelt külmpressi meetodil.

5. Hapendatud toit

Hapupiimatoidud, hapukapsas, kimchi, korea porgand — need on vaid mõned näited toitudest, mis on soolestikule väga kasulikud. Neid tasub süüa iga päev.

Seotud lood:

6. Sibul ja küüslauk

Aitavad organismil vabaneda mürgistest ainetest ning tugevdavad immuunsussüsteemi.

7. Kohv

Mida ka kohvist ei räägita, on see ikkagi üks kasulik jook. Ainult üleliia ei tasu juua. Kohv alandab teatud liiki vähivormide arengu riski, vähendab probleeme südame ja maksaga. Hoiab eemale dementsust ning diabeeti.

8. Tee

Tees leidub hulgaliselt antioksüdante ning sel on ka põletikuvastane toime. On andmeid, et roheline tee vähendab rinnavähki haigestumise riski.

9. Avokaado

Kasulike kalorite allikas. Sisaldab suurel hulgal vitamiine — A-st kui K-ni. Samuti on avokaados rohkem kaaliumit kui banaanides. Aitab ka liigset soola organismist välja viia.

10. Mõrušokolaad

Sisaldab magneesiumit ning võib vabalt magustoitu asendada. Suhkrut on mõrušokolaadis tunduvalt vähem kui piimašokolaadis.

11. Kookosõli

Vaatamata süüdistustele, et see õli on kahjulik, on see siiski kasulik! Liigselt ei tohi muidugi tarvitada. Kookosõli sisaldab rasvu, mis kalas puuduvad, ning E-vitamiini.

12. Seened

On rikkad D-vitamiini poolest, mis on kasulik meie luudele.

Allikas: Cosmo.ru