Puuviljast paksuks?

 (9)
Puuviljast paksuks?
---

KAALUABI: Viis puuvilja päevas teeb tervisele head – see ei pruugi aga kõikide inimeste puhul kehtida. On neid, kellel puuviljad põhjustavad punnkõhtu ning valusaid gaase. Kas ka sina kuulud nende hulka? Milliseid puuvilju peaksid sellisel juhul vältima?

Paljud inimesed, kes kannatavad kõhuprobleemide käes, saavad soovituse vähendada piimatoodete hulka toidus. Kui see aga ei aita, peab põhjus olema kusagil mujal, näiteks puuviljakausis.
Puuvilja naturaalne magusus tuleb puuviljasuhkrust, fruktoosist, mis täpselt nii nagu kõik teised süsivesikud, võivad tundliku soolestikuga inimestel põhjustada probleeme kõhus ning soolestikus. Fruktoosi talumatust kutsutakse fruktoos malabsorbtsiooniks ning see on sagedasem probleem kui me arvame.

Inimene, keda see vaevab, tunneb, et kõht läheb punni, tekivad gaasid või kõhulahtisus. Põhjuseks on glükoosi vähesus toidus, mis aitaks kehal puuviljasuhkrut omastada. Seepärast liiguvad ained peensoolest edasi jämesoolde ning tekitavad seal lagundamisprotsessi käigus gaase. See põhjustab ka punnkõhu, gaasid ning kõhulahtisuse.

Igaüks saab ise testida, milliseid puuvilju ta talub, kuid puuviljad, mis on paremini seeditavad on maasikad, tikrid, ploomid, aprikoosid, greip ning mustikad. Inimene, kes on fruktoosi suhtes tundlik, reageerib arvatavasti rohkem mee, õunte, pirnide, viinamarjade ning vaarikatele. Ka teiste süsivesikute osas peaks olema ettevaatlik, sest sama tunde võivad tekitada ka leib, riis ja pasta.

Allikas: mabra.com

Inglite aeg