Sööd ainult salatit, aga võtad ikkagi kaalus juurde? Vaata üle, et sinu salat ei sisaldaks neid kaloripomme

 (5)
Sööd ainult salatit, aga võtad ikkagi kaalus juurde? Vaata üle, et sinu salat ei sisaldaks neid kaloripomme
Foto: Anna Pelzer/Unsplash

Salat võib tunduda väga tervisliku ja kalorivaese valikuna, kuid mitmed lisandid teevad salatist tõelise kaloripommi. Mida peaks salatit tehes või seda restoranist ostes vältima?

Kui su eesmärgiks on tervislikult toituda ja kaalu langetada, hoidu oma salatites järgmistest koostisosadest:

Suhkrused salatikastmed

Hoidu salatikastmetest, mis on magusa maitsega ja siirupise konsistentsiga, need sisaldavad palju suhkrut. Vali kastmeks oliiviõli või palsamiäädikas. Magustatud kastmed sisaldavad väga palju kaloreid ja ei aita kaasa kaalu langetamisele.

Rafineeritud süsivesikud

Salatid sisaldavad tihti odavaid süsivesikuid, näiteks riisi ja makarone. Need tekitavad kiiresti täiskõhutunde, kuid sama kiiresti see tunne ka kaob. Vali salat, kus süsivesikuteks on maguskartul või kinoa.

Juust

Juust on küll kaltsiumiallikas, aga mitmed söögikohad lisavad salatisse palju suurema koguse juustu, kui peaks. Eelistada tasub väiksema rasvasisaldusega juuste, näiteks fetajuustu ja kitsejuustu.

Töödeldud liha

Töödeldud liha sisaldab suures koguses kunstlikke lõhna- ja maitseaineid, mida on seostatud neeruhaiguste tekkimisega. Lisa oma salatisse häid proteiiniallikaid, näiteks kana, lõhe, ube ja pähkleid.

Seotud lood:

Mis peaks olema hea ja tervisliku salati sees?

Hea salat sisaldab vähemalt kahte portsjonit köögivilju, ühte portsjonit õli või muid tervislikke rasvu, ühte portsjonit liha või kala (või tofut), ning ühte portsjonit häid süsivesikuid.

Allikas: Womanmagazine

Inglite aeg