Südamesõbralike toiduainete TOP 10

 (20)
Juurikad

Lemmiklugude, lemmikraamatute ja lemmikfilmide edetabelite kõrval võiks iga terviseteadliku inimese peas koha leida ka südamesõbralike toiduainete TOP 10.

Muidugi pole olemas imetoitu, mida süües saaks korraga kätte kõik eluks vajaliku. Sellegipoolest leidub toite, mida võiks alati üritada rohkem süüa: puu- ja juurvilju, kaunvilju ning erinevaid teraviljatooteid. Südamesõbralike toiduainete TOP 10 kindlad kandidaadid on:

Brokkoli: sisaldab palju C vitamiini, beetakarotiini ja foolhapet, tugevdab immuunsussüsteemi ja luustikku. Asenduseks sobivad ka pea- ja lillkapsas.

Melon: rohkelt A ja C vitamiine ning beetakarotiini, mis puhastab keha mürkidest ja kaitseb seetõttu ka vähi eest.

Oad ja herned: raua, foolhappe, kiudainete ja taimsete rasvade allikad. Alandavad kolesteroolitaset ja kõrget vererõhku, tasakaalustavad vere suhkrusisaldust. Taimseid rasvu saab ka polüküllastamata rasvu sisaldavatest õlidest (nt päevalilleõli) ja taimsete rasvadega rikastatud margariinidest.

Kartul: sisaldab kasulikke A ja C vitamiine, beetakarotiini, kaaliumit ja kiudaineid.

Lõhe, tuunikala, vikerforell: luustikule, nahale ja küüntele-juustele tarvilikud omega-3 rasvad.

Spinat, lehtkapsas: rohkelt A ja C vitamiine, beetakarotiini, kaltsiumit, foolhapet, kiudaineid; aitab ära hoida ka vanusest tingitud pigmendilaikude teket.

Apelsin: vitamiin C, foolhape ja kiudained tugevdavad südant. Asendada võib ka sidruni, greibi ja laimiga.

Tomat: lükopeeni allikas, mis on kasulik vähi ja veresoontehaiguste ennetamiseks. Lisaks tugevdab naha kaitsevõimet päikesekiirguse vastu.

Teraviljad, -leivad ja -helbed: palju B vitamiine ja kiudaineid. Julgelt tasuks proovida nii kaera-, täistera-, nisu-, odra- kui rukkihelbeid, pruuni riisi, hirssi, tatart.

Sojaoad ja teised sojatooted: sisaldavad B vitamiini, kiudaineid ja taimeõlisid, aitavad ära hoida vähki ja südamehaigusi, leevendavad menopausi hädasid.