Tahad terve päev tegus ja ergas olla? Siis söö hommikuks tatart!

 (10)
Tahad terve päev tegus ja ergas olla? Siis söö hommikuks tatart!
Foto: Ester Vaitmaa

Söök on üks põhilisi vahendeid oma tervise parandamiseks või selle tagasi toomiseks. Hommikusöök on väga hea võimalus parandada oma tervist regulaarselt - anda juba päeva alguses organismile kõik vajalik selleks, et oleks hea tuju, töövõimekus, loovus, et tervis paraneks ja haigused lahkuksid.

Kõige üldisemalt tuleks hoolitseda, et organismi põhilisele organile — ajule — oleks juba hommikul antud kõik vajalik. Aju on suur energiatarbija — ta ei tee füüsilist tööd, kuid tarbib kuni 30% väljatöötatud päevasest energiast. Kui on tahtmine olla edukas, vältida laiskuse tekkimist, tahtejõu langemist, depressiooni teket, elada tervena, saada lahti haigustest, siis tuleb aju varustada vajalike ainetega. Nagu näitab viimaste aastate funktsionaalse meditsiini rakendamise praktika: kui aju hakkab normaalselt töötama, siis kuni 90% kehas olevatest haigustest kaovad nagu „iseenesest“.

Ajul peab olema võimalus pidevalt saada eelkõige puhast vett, glükoosi, kõiki aminohappeid, kolesterooli, fosfolipiide, oomega3 klassi rasvhappeid, B grupi vitamiine, mitmeid mikroelemente (eelkõige rauda, kaaliumi, seleeni, fosforit, väävlit, magneesiumi), antioksüdante. Nimetatud aineid saab näiteks lõhest, krevettidest, pähklitest, tatrast, munadest, küüslaugust, tumedast šokolaadist, meest, avokaadost, ananassist, rosinatest, porgandist, tomatist, ingverist, rosmariinist ja kirssidest.

Seotud lood:

Kuidas valmistada hommikusööki nii, et aju saaks kõik vajaliku kätte?

Hommikusöök peab alati olema maitsev ja nädalases menüüs peaksid road vahelduma. Kui vaadata ülalpool nimetatud nõudeid, siis neid saab edukalt täita eestimaise toortatra kasutamisel. Tatar on B-grupi vitamiinide, asendamatute aminohapete ja mikroelementide sisalduse poolest esimesel kohal võrreldes teiste teraviljadega. Samuti on see gluteenivaba ning võib koos piimaproduktidega täielikult liha asendada.

Näiteks võid proovida mõnda neist retseptidest:

Munapuder tatraga

Võta 2 muna, löö lahti, lisa maitse järgi soola. Vahusta seejärel mikseriga. Lisa 2-3 spl vahu- või hapukoort ja vahusta uuesti. Lisa toortatrajahu, sega ning vala see kõik siis soojale pannile. Kata pann kaanega ja kuumuta kuni valmimiseni.

Kohupiimakreem tatraga

Võta 100-200 grammi kohupiima, 1 muna, natuke soola, 1 teelusikatäis mett, 100-150 grammi toortatart, 5 grammi küpsetuspulbrit ja sega kõik see kokku. Vormi pätsikesed, veereta neid tartajahus ja prae, kuni valmis saavad.

Tervendav tatrajook

Lisa ühele klaasile hapupiimale 1-2 spl toortatrajahu, 1 spl meesegu ja maitse järgi püreestatud marju.

Allikas: Remedyway.ee