Tervistavad paarisrakendid ehk milliseid toite tuleks süüa koos


Tervistavad paarisrakendid ehk milliseid toite tuleks süüa koos
Photo by IHSSAN RAMI AZOUAGH on Unsplash

Uuringud näitavad, et mõned toidud mõjuvad tervisele ja salenemispüüetele koos süües-juues paremini, kui neid eraldi tarbides. Toitumisteadlased on aastakümneid uurinud, miks mõned toidud mõjuvad tervisele koos süües paremini kui eraldi. Portaal Kodus.ee toob välja mõned toiduained, mille hea koosmõju on teaduslikult tõestatud.

Makaronid + palsamiäädikas = trimmis kõht

Makaronitoidud, soovitatavalt täisterajahust, täidavad küll kõhu kiiresti, aga juba mõne tunni pärast võid uuesti näljane olla. Proovi süüa makarone koos palsamiäädikaga. Äädikhape aeglustab seedimist ja aitab glükoosil tärkliserikkast toidust imenduda, see omakorda aitab tasakaalustada veresuhkru tõusu ja langust. Nii püsib täiskõhutunne kauem.
Arizona ülikooli teadurid leidsid, et kui lisada tärkliserikkale toidule kaks supilusikat palsamiäädikat, hoiab see kuni 20 protsendi ulatuses ära veresuhkru äkilised tõusud ja langused.

Tomatid + oliiviõli = siledam nahk

Tomatis leiduv lükopeen aitab vältida päikesekahjustusi nahal. Et aga saada pringimat ja siledamat nahka, tasub kasta tomat enne söömist oliiviõlisse — nii suudab keha paremini lükopeeni omastada.
Lisaks on oliiviõlil teisigi nahale kasulikke omadusi. Näiteks teadusajakirjas The American Journal of Clinical Nutrition avaldatud uuringus leiti, et inimestel, kes söövad palju oliiviõli, on vähem kortse. Selle põhjuseks võib olla asjaolu, et oliiviõli aitab kaitsta oksüdatiivse stressi eest, mis vanandab nahka.

Seotud lood:

Punane paprika + kikerhernes = rohkem energiat

Eriti naised ei saa toidust küllaldaselt energiat andvat rauda, kuna taimetoidust saadav raud ei imendu hästi. Kikerhernes sisaldab rohkesti rauda, aga et keha selle kätte saaks, peaks kikerherneid sööma koos punase paprikaga. Paprikas on C-vitamiini, mis aitab kaasa raua omastamisele.

Spinat + avokaado = parem nägemine

Spinatis on küllaga luteiini ja A-vitamiini — need mõlemad on vajalikud silmade terviseks. Avokaadogi sisaldab samu aineid, kuid lisaks on selles veel häid rasvu, mis aitavad kehal luteiini ja A-vitamiini paremini omastada.

Kaerahelbed + õunad = tervem süda

Kaeras leidub ohtralt beetaglükaani, vees lahustuvat, kolesterooli alandavat kiudainet. Beetaglükaan moodustab koos veega geelja kihi, mis takistab kolesterooli imendumist verre. Bioorgaanilise keemia filosoofiadoktor Katrin Saki sõnul suurendavad beetaglükaanid ka organismi kaitsevõimet ja võitlevad vähitekke vastu.

Õuntes on aga palju flavonoide, mis on suurepärased antioksüdandid, aitavad võidelda vabade radikaalide vastu, kaitsta südame tervist ning ennetada teatud vähivorme. “Flavonoididel on 50 korda suurem antioksüdatiivne aktiivsus kui näiteks C- ja E-vitamiinil,” kinnitab toitumisteadlane Mai Maser.

Loe edasi Kodus.ee