Unusta krõpsud, kommid ja küpsised: kuus trikki, mille abil tervislikke snäkke eelistama hakata


Unusta krõpsud, kommid ja küpsised: kuus trikki, mille abil tervislikke snäkke eelistama hakata
Fotod: FreeImages.com

Ilmselt iga teine naine on vähemalt korra elus tundnud isu küpsiste, šokolaadi, kartulikrõpsude või muude dieedihävitajate järele. Kui ka sina nende hulka kuulud, siis on järgnev just sulle. Women's Health Magazine õpetab, kuidas end hoopiski porgandite, kapsa ja muu tervisliku järgi isu tundma panna.

Siin on selleks kuus lihtsat trikki:

1. Hakka vaikselt rämpsu välja sööma

Kui sa sööd liiga tihti rämpstoitu, mis on nii suhkrut, soola kui ka rasva täis, siis ei oskagi su organism muud tahta. Et jõuda piisava rahulduseni, tahad sa seda aina veel ja veel. Alusta väikeste sammudega, kui muidu ei suuda. Jäta vaikselt enda toidulaualt välja kõik, mis tervislik ei ole. Samm sammu haaval jõuad sinnani, kus taldrikud ei ole enam saiavärvi kollased vaid sisaldavad nii punast, rohelist kui ka kõike muud!

2. Proovi ja siis proovi uuesti

Võib-olla ei kasvanud sa üles lapsena, kelle suurimaks lemmikuks ühepajatoit oli. See ei tähenda aga, et kõik veel kadunud oleks. Täpselt nii nagu lapsigi, saab täiskasvanuid toiduga harjutada. Seega anna kapsale ja kaalikale uus võimalus — proovi neid jälle. Ja kui ei meeldinud, siis katseta uuesti järgmisel nädalal.

3. Sega vana uuega

Kui sa ei ole veel juurviljade maitsekuses päris veendunud, siis on aeg end natukene petta. Näiteks sega neid vokkides sojakastmega või raputa neile vahetult enne sööki peale pisut parmesanijuustu.

Seotud lood:

4. Ära lase oma ninal hindaja olla

Kas sulle ei meeldi lillkapsas tema maitse või lõhna pärast? Paljud söövad näiteks rohelist paprikat hea isuga — tal on küll natuke mõrkjas maitse, kuid magus lõhn. Seega, kui sa teed juurviljasuppi köögis, siis söö seda mõne aja möödudes kuskil mujal ruumis. Pea ka meeles, et lõhnataju on õhtuti kõige nõrgem. Seega tasub just sel ajal katsetada!

5. Välimusel on suur roll

Lasteaias ei söönud keegi juurvilju, sest need nägid välja nagu üks kokkukeedetud pläust. Mitte just kõige isutavam. Ole sina siis tolleaegsest kokatädist targem — muuda oma toit ilusaks, näe selle kallal vaeva. Ka silmadega süüakse, pea seda meeles.

6. Kui miski muu ei aita …

Siis on aeg heliteraapiaks. Teadlased väidavad, et vali muusika muudab toidu justkui vähem maitsekamaks. Ehk on seos sellega, et valju muusika puhul suudad sa ainult sellele keskenduda, ning see, mis suus toimub, muutub teisejärguliseks. Eks sa siis pane klapid pähe ja keera muusika põhja.

Head isu!