Vaata üle oma toitumisharjumused: need mõned lihtsad muudatused teevad kilodele otsekohe tuule alla

 (14)
Vaata üle oma toitumisharjumused: need mõned lihtsad muudatused teevad kilodele otsekohe tuule alla
Pilt on illustreerivFreeImages/Ry Young

Oleme kõik oma harjumuste orjad. Nende hulka kuuluvad kindlasti ka toitumisharjumused. Et „orjusest“ vabaks saada ning oma figuuri ilu kindlustada, on tarvis neid muuta. Ja see on imelihtne!

Linaseemnetega kreekerid vs krõpsud

Kreekerid sisaldavad valke, omega-3 rasvhappeid ning suurel hulgal kiudaineid, mis kustutavad kiiresti nälja. Samuti leidub neis teisigi väärtuslikke ühendeid, näiteks lignaane, mis ühendavad looduslike hormoonide fütoöstrogeenide ja antioksüdantide omadusi. Linaseemnetes leidub neid sadu kordi rohkem kui ükskõik millistes teistes taimedes ja seemnetes.

Tatranuudlid vs nisunuudlid

Tatranuudlites on rohkem valku. Tatar on ka rikas kiudainete poolest, mis on kasulikud nii seedimisele kui saledale figuurile. Ega jaapanlased ilmaasjata neid ei armasta. Kasutades oma menüüs regulaarselt tatranuudleid, hoiavad nad ka oma dopamiini taset normis. See hormoon mängib tähtsat osa motivatsiooni ja õppimise protsessides, sunnib meid edasi liikuma (igas mõttes), enda ette eesmärke püstitama ning neid ka saavutama.

Adagio vs allegretto

Teadlased soovitavad oma toitu aeglaselt mäluda. Kiire söömise stiil ei lase välja töötada hormooni, mis vastutab täiskõhutunde eest. Siit aga pole ülesöömiseni pikka teed. Inimesed, kes söövad aegapidi, et maitset nautida, tunnevad hulga kiiremini, et kõht on täis. Järeldus: söögi ajal aseta kahvel ja nuga sagedamini lauale.

Seotud lood:

Apelsin vs apelsininektar

Mahlajoogid ja nektarid sisaldavad 45% rohkem kaloreid. Seda peamiselt suhkru arvelt. Puuviljad annavad aga täiskõhutunde kiiremini kui ilma viljalihata mahl. Apelsinidest on hulga rohkem kasu kui isegi värskeltpressitud mahlast. Seda sellepärast, et enne kui asume tsitrust sööma, koorime selle ning tahestahtmata tunneme alguses selle aroomi ning alles seejärel maitset. Erinevalt mahlast, mille puhul võtad mõned sõõmud ja juba see ongi otsas.

Piparmünt vs õhtused suupisted

Tänu tugevale ja omapärasele maitsele alandab piparmünt söögiisu. Piisab, kui juua piparmünditeed ning pista suhu mõned värsked lehed või siis pesta hambaid piparmündipastaga. Paraku pole sellist efekti pokaalil mojitol ega piparmündišokolaadil.

Tugev hommikusöök vs näljane hommik

See, kes väldib hommikusööki, kasutab päeva jooksul 40% rohkem maiustusi ja 55% rohkem magusaid jooke kui see, kes alati hommikust sööb. Tasu kahjuliku harjumuse eest on liigsed kilod ning 27% võrra suurem risk haigestuda südame-veresoonkonna haigustesse.

Espresso vs cappuccino

See, millist kohvi sa eelistad, võib palju rääkida sinu harjumuspärasest kalorite tarbimisest. 100 ml espressot sisaldab kõigest 2-4 kcal, piimaga umbes 40 kcal, suhkruga aga peaaegu 60 (!). Paljud erinevad joogid on aga oma olemuselt desserdid, mille energeetiline väärtus on 150-250 kcal. Seega võivad cappuccino, mocca ja latte armastajad nii mõnedki kilod aastas juurde võtta.

Romantika vs ülesöömine

Mahe valgus ning meeldiv muusika ei loo üksnes romantilist atmosfääri, vaid tugevdavad ka enesekontrolli. Ameerika teadlased väidavad, et kui aasta otsa süüa sellistes hubastes tingimustes, võib ilma täiendavate pingutusteta alla võtta viis kilo.

Allikas: Dobrõje Sovetõ, august 2016