Anni Rahula hea enesetunde saladus peitub toitumises: mu kõige suurem probleem on see, et ma ei tunne nälga

 (23)
Anni Rahula hea enesetunde saladus peitub toitumises: mu kõige suurem probleem on see, et ma ei tunne nälga
Foto: erakogu

Talleggi saadik Anni Rahula osales pool aastat tagasi Tervise Arengu Instituudi eksperimendis, mille käigus pani kirja oma nädala toidud. Pärast seda on ta oma toitumises paar olulist muudatust sisse viinud.

Eksperimendi käigus selgus, et Anni toidust saadav kalorihulk oli päevade lõikes üsna juhuslik. Oli päevi, kui ta sai toidust 1000 kilokalorit ja ka päevi, mil päevane kaloraaž oli 1600. Tegelikult soovitati tal päevas tarbida 2000-2100 kalorit.

“Minu kõige suurem probleem on see, et ma ei tunne nälga. Pean endale meelde tuletama, et sööksin kolm korda päevas, sest näljatunne tekib hästi aeglaselt. Olen hakanud seda nüüd hoolikamalt jälgima,” selgitas Anni, kes on ära jätnud ka kõikvõimaliku näksimise.

Kõht püsib kauem täis

Viimase vastu aitab võidelda ka valgurohke toidu tarbimine, sest nii püsib kõht kauem täis ja ei teki erinevaid isusid. Just sellepärast üritab Anni oma igapäevasesse menüüsse lisada kana, kala, ube ja tofut. Nende kõrvale armastab ta süüa salateid või hooajalisi köögivilju.

“Viimasel ajal olen salatitesse lisanud ka seemneid, sest tunnen, et need aitavad kergele ja heale enesetundele kaasa. Minu tavapärane rütm on selline, et hommikusöök on toekas ja õhtusöök kergem. Hommikuti sööme tavaliselt putru ja lisame sinna marju ja seemneid,” kirjeldas ta.

Seotud lood:

Lõuna- ja õhtusöögi üheks komponendiks ongi kanaliha. Seda juba üksnes sellepärast, et see valmib kiiresti. “Üks teema on ajakulu ja teine, mis märksa olulisemgi, on enesetunne. Tunnen, et pärast kana söömist on kergem olla ja ei teki väsimust ega uimasust,” avaldas ta. “Mu enda suurteks lemmikuteks on just salatid. Paned salatimaterjalile juurde kana ja ongi väga mõnus toidukord valmis. Viimasel ajal olen püüdnud järgida ka seda põhimõtet, et ei söö näiteks kartulit ja liha koos, vaid panen sinna kõrvale hoopis salatit. Nii on hiljem märksa kergem olla.”

Samu toitumispõhimõtteid järgib kogu pere. “Laps on mul endiselt kõigesööja — pole toitu, mida ta ei sööks. Eriti armastab ta just kanaliha ja muna. Ka täna hommikuks sõi keedumuna,” lisas Anni.
Kuidas tuua vaheldust?

Nagu paljud inimesed, seisab ka Anni pidevalt silmitsi väljakutsega — kuidas tuua toidulauale vaheldust? Tihtipeale hakkame kordama retsepte, mis lõpuks enam nii maitsvad ei tundu.

“Olen kuulnud, et üsna paljudel on sama mure — tehakse samu roogasid ja ühel hetkel tuntakse, et ei taheta neid enam. Mina olen lahendanud selle nii, et võtan kokaraamatu ja valin viis uut retsepti, mida proovin. Kui oma lemmiktoitudest paus teha, siis tunduvad need mõne aja pärast taas kordades maitsvamad,” muigas Anni, kelle viimase aja üheks lemmikuks on Bali kana. “Seda retsepti tasub proovida! Käisime Balil puhkamas ja proovisime seal seda esmakordselt. Hiljem otsisin retsepti üles ja tegin kodus samasuguse toidu. Sellest on kujunenud kogu pere suur lemmik.”