Ärevus kasvab üle pea? Need kolm hingamisharjutust tõesti aitavad

 (2)
Ärevus kasvab üle pea? Need kolm hingamisharjutust tõesti aitavad
Foto: Darius Bashar/Unsplash

Me kõik tunneme teatud hetkedel ärevust ja selleks, et mitte üle mõelda ja sellega endale kahju teha, tasub ärevust tundes teha hingamisharjutusi, et mõtted kontrolli alla saada.

Kuna ei ole olemas universaalset harjutust, mis sobiks absoluutselt kõigile, toome välja kolm tükki, mille seast valida.

Suu kaudu hingamine ja ohe

Tee suu hästi lahti ja hinga sügavalt sisse. Hinga välja samuti suu kaudu, kuid välja hingates ohka sügavalt. See lihtne harjutus aitab vabastada sinu kehasse kogunenud pinged. Me kõik ohkame päeva jooksul korduvalt, eriti siis, kui juhtub midagi, mis meile sugugi ei meeldi. Ohata tasub ka teadlikult, peale seda on olemine tunduvalt parem.

Ninasõõrmetele keskendumine

Suru näpuga üks ninapool kinni ja hinga sügavalt sisse-välja ainult ühe ninapoolega, siis korda sama teistpidi. Kui sa oled üks neist inimestest, kelle mõtted tormavad kogu aeg peas ringi ja sa ei saa üldse rahu, siis see harjutus on sulle mõeldud, sest aitab sul korraga ühele asjale keskenduda.

Suu lahti hingamine

See on väga sarnane esimese hingamisharjutusega, aga selle vahega, et sa ei lõpeta hingamist sügava ohkega, vaid hingad lihtsalt suu kaudu. Mida rohkem pärani sa oma suu ajad, seda parem sul on. Võid samal ajal ette kujutada ookeani laineid rahulikult loksumas, see peaks sind kiiresti maha rahustama.

Allikas: Refinery 29