Just need on parimad harjutused liigeste heaks!


Just need on parimad harjutused liigeste heaks!
Olga Makina

Loomapooside jooga — suurepärane praktika, mis hoiab liigesed liikuvad, keha kerge, jäsemed nõtked ja meele rõõmsa.

Jooga-aida looja Pille Eikner soovitab loomapoose, mis liigesed liikuvad hoiavad. Loomade liikumised muudavad keha ja meele kergeks ning harjutaja naerusuiseks!

1.Gorillakõnd. Ahvikombel kõnd hoiab puusa- ja õlaliigesed vabana ning liikumise elastse ja kergena. Labakätetöö hõlbustab randmepiirkonna mobiilsuse suurenemist.

2. Sisalik. Väljakutse kogu kehale! Sisalikukombel madal liikumine tõstab pulssi, ergutab südametööd ja paneb proovile nii koordinatsiooni kui ka kogu keha tugevuse. Liikumine arendab rinna- ja kätelihaseid, kõhtu ja selga, tugevdab jäsemeid. Väljakutseks on aeglane, madal liikumine põranda lähedal nii, et vaagen ei tõuse kõrgele.

Siim Vahur

3. Ussike. Liikudes nagu usssike puudutad kõiki seljalülisid, mis hoiab lülisamba elastse ja noorena õndra- ja ristluust kaelalülideni välja. Ussike on alguses paras pähkel, sest me pole harjunud oma lülisammast kasutama ja käed — mis aitavad seljarullist tõusta — on nõrgad. See liikumine teeb selja nooreks ja käed, eriti triitsepsi, tugevaks. Tõstab tublisti pulssi, ergutab südant, rõõmustab meelt ja näitab, kui abitud ja “kandilised” me tihti lihtsate harjutuste juures oleme.

4. Saaki hiiliv lõvi. Looduse kuningas, suursugune ja väärikas. Liikumine arendab randme-, küünar- ja õlaliigeste liikuvust, kogu keha koordinatsiooni, elastset, pehmet ja kuuldamatut liikumist neljal käpal. Väljakutseks on jäsemete liigesed elastsed ning kogu liikumine vetruv ja kerge.

5. Jänes. Kergelt liikuv jänesepoos hoiab põlveliigesed noored ja keha kerge.

6. Krokodill. Väljakutse kätele ja randmetele. Tugevdab sidemeid ja teeb tugeva õlavöötme.

7. Paabulind. Võimsa toimega poos. Kombineerime tasakaalu, tugevust ja keskendumist. Väga kasulik neerudele, sugunäärmetele ja suguelunditele. Asendis surutakse neeruarterid ja –närvid kokku tavapärasest erinevalt, sest kõhtu toestavad küünarnukid vajutavad kõigile sellel tasemel kõhuaordist väljuvatele veresoontele. Intensiivistab kõhuõõneelundite toitainetega varustatust. Paranevad kõhunääre ja neerud.

Siim Vahur

Yin-yang-tüüpi praktikate austaja ning Black Dog Jooga ja Jooga-aida looja Pille Eikner korraldab Haapsalu Joogafestivalil loomapooside jooga töötoa. Haapsalu Joogafestival toimub 28.-29. juulini.