Kolm energiat röövivat harjumust, mis mõjuvad kehvasti su tervisele ja ka rahakotile


Kolm energiat röövivat harjumust, mis mõjuvad kehvasti su tervisele ja ka rahakotile
Foto: Shutterstock

Mitte kunagi varem ei ole olnud nii lihtne saada miljonäriks või treenida endale trimmis kõhulihased. Me elame imelisel ajal, kui kõik vajalikud teadmised on vaid viiesekundilise guugeldamise kaugusel.

Kui põhitõed, kuidas kasvatada rikkust või hoida oma tervist, on natuurilt üsna lihtsad, siis raskus peitub nende igapäevases täideviimises. Kuigi me kipume alati keskenduma pigem suurtele sammudele, tasuks tegelikult pöörata rohkem tähelepanu hoopis väikestele sammudele ehk näiteks nendele kolmele energiat röövivale harjumusele, mis ei lase sul oma eesmärke saavutada:

1. Kulutad oma energiat asjadele, mis ei mängi piisavalt suurt rolli

Üks tüüpiline asi, millest inimesed kipuvad oma tervist ja rikkust silmas pidades mööda vaatama, on nende vaimne tervis. Täpselt nagu auto on võimeline liikuma vaid seni, kuni selles on kütust, oled sina võimeline tegema häid otsuseid seni, kuni sinu kehas on kütust.

Kõigel, mida sa teed, on oma hind. Mõned asjad on kallimad kui teised, aga sõltumata sellest maksad sa nende eest. Sel on põhjus, miks Steve Jobs ja paljud teised edukad inimesed, kandsid samu riideid ja elasid kindla rutiini järgi. Nad hoidsid oma vaimset energiat olulisemate asjade jaoks.

Kui raiskad energiat väikeste asjade peale, ei ole sul piisavalt kütust, et võtta vastu suuri otsuseid. Täpselt nagu Jeff Bezos on öelnud, on tema põhiline igapäevane ülesanne teha mõned üksikud kõrgekvaliteedilised otsused.

Seotud lood:

Selleks, et oma vaimset kütust hoida, automatiseeri oma päeva võimalikult palju. Planeeri kõige olulisemad kohtumised enne lõunat, võta eesmärgiks teha kolm olulist otsust päeva jooksul ja ära tee neid peale kella nelja õhtul. Oma tervist silmas pidades pane paika ka kindlad söögikorrad.

2. Sa ei lahenda oma igapäevaseid konflikte ära

Karjääri arendamine, erinevate iseloomudega inimestega suhtlemine, oluliste projektide elluviimine ja samal ajal oluliste suhete hoidmine — need on kõigest mõned asjad, millega edukad ettevõtjad toime peavad tulema.

Kõik see mõjutab sageli just inimese unerütmi. Sa vaatad kella ja avastad, kui palju aega on juba möödas ning sellega lisasid veel ühe stressi tekitava mõtte oma ellu. Kas sul on raske magada, sest oled pidevalt ärevil ja stressis? Või oled sa ärevil ja stressis, sest sa ei maga piisavalt?

Ja kui sa ei lahenda oma igapäevaseid konflikte ära, on sul veel üks stressi tekitav faktor juures. Stress tekitab mitmeid terviseprobleeme ja mõjutab samal ajal ka su professionaalset elu, tõstes läbipõlemise, keskendumisraskuste ja ärritumise tõenäosust.

Esimene samm, et sellega võidelda, on olla isekam. Pane esmalt endale hapnikumask ette, et oleksid suuteline ka teisi aitama. Või proovi seda 4-7-8 lõõgastavat hingamistehnikat:

  • võta sisse mugav asend ja hinga korralikult suu kaudu välja;
  • sulge suu ja hinga nina kaudu sisse, lugedes samal ajal neljani;
  • hoia hinge seitse sekundit kinni;
  • hinga nina kaudu välja, lugedes samal ajal kaheksani;
  • korda seda kõike neli korda.

3. Su päevas ei ole kindlat struktuuri

Igapäevane keskkond, kus me viibime, ei soodusta tervislikku eluviisi ja produktiivsust, vaid on täidetud mitmete ahvatlustega, mis pakuvad lühiajalist mõnu ja pikaajalist agooniat.

Selleks, et neid energialõkse vältida, pane oma päev täpselt paika. Kui sa oma aega ei kontrolli, teeb seda keegi teine ja garanteerime sulle, et sinu eesmärgid ei ole teise inimese number üks prioriteet.

Päeva planeerimine algab hommikute ja õhtute paika panemisest. Su hommikud ja õhtud pakuvad täiuslikku võimalust oma meeli ja keha eesmärkide elluviimiseks valmis sättida. Võta mõlemaks vähemalt 90 minutit ja kasuta seda aega, et oma lähedastega aega veeta, päevale mõelda, uueks päevaks ettevalmistusi teha, oma tervisele keskenduda ja olulisemaid tegevusi planeerida.

Allikas: Entrepreneur