Kui oled üks nendest inimestest, kes kogeb pühapäevamasendust, siis need nõuanded on just sulle

 (6)
Kui oled üks nendest inimestest, kes kogeb pühapäevamasendust, siis need nõuanded on just sulle
Foto: Ian Espinosa/Unsplash

Reede õhtu: kontoriuks kinni, töömõtted peast, elevus algava nädalavahetuse ees on sees. Laupäeval on samuti tuju hea. Kuid üks päev on ju veel ees, pühapäev. Millegipärast on paljud inimesed just sel päeval mossis ja ei taha kodustki väljuda. Selle nimi on pühapäevamasendus. Mida teha, et see ei segaks sinu elu?

Kindlasti on sulle tuttav tunne, kus pühapäeva hommikul ärkad halva tujuga, sest juba homme on ju esmaspäev. See tähendab uut algavat töönädalat, mis on täis ebameeldivaid kohustusi. Samal ajal peab ju ka koduga tegelema, tegema erinevaid majapidamistöid, koristama, süüa tegema...

Masendus aina kasvab. Mitte midagi teha ei taha ja tuju on nii halb. See kimbutab paljusid inimesi, kes lasevad pea iga nädalavahetus ühe oma puhkepäevadest raisku, kasutades seda mõttetuks enesehaletsuseks. Kuid nüüd on aeg seda muuta. Võta kasutusele need nipid ja naudi järgmist nädalavahetust täiel rinnal.

1. Ära kasuta reede õhtut lihtsalt olesklemiseks

Enamik inimesi ootab reedel kella viite suure ärevusega, et kiiresti töölt minema minna ja kodus lõõgastuda. Kuid laupäeval ja pühapäeval on kehv olla, sest tegemata kodused asjad on kuhjunud. Kui sa kasutaksid reede õhtut koduste toimetuste tegemiseks, saaksid nädalavahetusel päriselt puhata.

Seotud lood:

2. Lõpeta oma töökohustused reedel ja tee detailne plaan esmaspäevaks

Paljud inimesed võtavad reedest päeva töö juures vabalt ja lükkavad mitmeid asjatoimetusi esmaspäevaks. Kuid see kõik tuletab ennast nädalavahetusel meelde, mistõttu sa ei saa korralikult puhata. Tee vajalikud toimetused ära reedel ja ära jäta neid esmaspäeva peale. Endal on siis palju parem olla.

3. Sea nädalavahetuseks paar eesmärki

Kui sa tahad kindlasti midagi suuremat nädalavahetuse jooksul ära teha, mõtle detailne plaan välja. Kuid jäta endale ka aega niisama olemiseks ja puhkamiseks.

4. Lülita ennast nädalavahetuseks välja

Kui sinu tööaeg on esmaspäevast reedeni, siis ära piilu töömeile nädalavahetusel. Proovi üldse võimalikult vähe aega veeta ekraani taga. Muidu sa ei suuda ennast välja puhata.

5. Mõtle nädalavahetusest kui väikesest puhkusest

Kui sa mõtled, et nädalavahetus on jama, sest kestab ainult kaks päeva ja nagunii puhata ei jõua, siis täpselt nii ongi. Osad inimesed suudavad ennast välja lülitada ja oma akusid laadida isegi poole tunniga. Kõik oleneb mõtteviisist.

6. Tee pühapäeva õhtul midagi lõbusat

Kui sa tunned, et nädalavahetuse kõige masendavam hetk saabub pühapäeva õhtul, sest esmaspäev on kohe uksele koputamas, siis tee midagi toredat. Planeeri õhtuks mõni tore külaskäik või looduses jalutamine. Siis ei tundu see õhtupoolik enam nii halb.

7. Mõtle esmaspäevaks välja endale mõni üllatus

Kui sa jälestad esmaspäevi kogu südamest, siis mõtle igaks esmaspäevaks välja mõni tegevus, mida sa armastad. Vaata oma lemmiksarja, käi pikemal rattasõidul või telli hoopis toitu koju. Kui selline tore asi on esmaspäeval ees ootamas, siis ei tundu pühapäev enam nii vastik.

8. Küsi endalt, mis on see tegelik põhjus, miks sul on pühapäevamasendus

Ükskõik kui palju sulle su töö ka ei meeldiks, võib vahel olla raskeid aegu. Kuid kui sa tunned sellist halvavat masendust iga nädalavahetus, on midagi väga valesti. Ükski inimene ei peaks ennast kogu aeg niimoodi tundma.

9. Lõpeta korrutamine, et sa oled masenduses

Ainult sina ise kontrollid oma elu ja oma otsuseid. Kui sa saad ühel hetkel aru, et pühapäev on sinu päev ja sina ise valid, mida sa teed ja kellega koos seda päeva veedad, hakkab sul parem. Haara kontroll oma mõtete üle ja muuda oma enesehaletsemine millekski kasulikuks. Pühapäev ei ole milleski süüdi, see päev ei ole kuidagi halvem kui kõik teised nädalapäevad. See kõik on sinu enda mõtetes kinni.

Allikas: The Everygirl